Marketeers met weblogs bij de cardioloog
Scott Rafer, baas van Feedster, een zoekdienst voor weblogs, wijdt deze week een column op Publishing Insider aan de moeizame relatie tussen weblogs en marketeers. Hij geeft een flink aantal tips
Dat zijn, met permissie, weliswaar praktische maar nogal flauwe tips, vooral om te adverteren op blogs en in RSS-feeds. Dat is nuttig en goed voor marketeers om even te lezen teneinde te ontdekken dat het allemaal niet zo moeilijk is.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaMaar Rafer opent zijn column met de intrigerende opmerking dat marketeers nogal ambivalent staan tegenover weblogs. En dan heeft hij het vooral over het zelf openen van weblogs door bedrijven. Immers, dan raken ze de controle kwijt.
Rafer refereert daarbij aan een verslag op Online MediaDaily over de Chicago-editie van het vermaarde Adtech-congres, die in juli plaatsgreep. Dat verslag gaat over de 'angst' van weblogs bij marketeers. Met een schitterende opmerking van ene Catherine Muriel, marketingchef van hypotheekverstrekker E-loan: "Als je iedere keer dat er iets onaardigs over je geschreven wordt, dan zul je vaak bij de cardioloog zitten."
Als voorbeeld is daar trouwens een weblog van Axe van het Nederlands-Britse concern Unilever ten tonele gevoerd. De videoweblog met de bekende komieken Evan and Gareth trok 1 miljoen bezoekers en van allerhande discutabele reacties die Unilever gewoon liet staan. Zelfs BusinessWeek noemde de videoweblog voor Axe een gedurfd succes. Maar Unilever kreeg er geen hartaanvallen meer van.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid