Overslaan en naar de inhoud gaan

Marketeers met weblogs bij de cardioloog

Scott Rafer, baas van Feedster, een zoekdienst voor weblogs, wijdt deze week een column op Publishing Insider aan de moeizame relatie…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Scott Rafer, baas van , een zoekdienst voor weblogs, wijdt deze week een aan de moeizame relatie tussen weblogs en marketeers. Hij geeft een flink aantal tips

related partner content for mobile comes here

Dat zijn, met permissie, weliswaar praktische maar nogal flauwe tips, vooral om te adverteren op blogs en in RSS-feeds. Dat is nuttig en goed voor marketeers om even te lezen teneinde te ontdekken dat het allemaal niet zo moeilijk is.

Maar Rafer opent zijn column met de intrigerende opmerking dat marketeers nogal ambivalent staan tegenover weblogs. En dan heeft hij het vooral over het zelf openen van weblogs door bedrijven. Immers, dan raken ze de controle kwijt.

Rafer refereert daarbij aan een over de Chicago-editie van het vermaarde , die in juli plaatsgreep. Dat verslag gaat over de 'angst' van weblogs bij marketeers. Met een schitterende opmerking van ene Catherine Muriel, marketingchef van hypotheekverstrekker : "Als je iedere keer dat er iets onaardigs over je geschreven wordt, dan zul je vaak bij de cardioloog zitten."

Als voorbeeld is daar trouwens een weblog van Axe van het Nederlands-Britse concern Unilever ten tonele gevoerd. De met de bekende komieken Evan and Gareth trok 1 miljoen bezoekers en van allerhande discutabele reacties die Unilever gewoon liet staan. Zelfs BusinessWeek noemde de videoweblog voor Axe een . Maar Unilever kreeg er geen hartaanvallen meer van.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in