Overslaan en naar de inhoud gaan

Weg met hard-sell

Gevoel en verstand liggen dichter bij elkaar dan werd gedacht. Dat blijkt uit neurologisch onderzoek. Volgens Erik du Plessis hebben deze…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Al sinds de dagen van Descartes worden in de wetenschap gevoel en verstand als twee conflicterende grootheden gezien. De neurologen LeDoux en Damasio hebben aan dat oude paradigma een einde gemaakt en aangetoond dat de tegenstelling emotie-ratio schijn is. Want we hebben onze emoties nodig om goed te kunnen denken. Het gevoel zorgt ervoor dat we aan bepaalde zaken aandacht schenken en bepalen door wat voor bril we het bekijken.

related partner content for mobile comes here

Als een beeld positieve emoties oproept, dan zullen we er intensiever naar kijken en er eerder waarde aan hechten dan wanneer het negatieve emoties teweegbrengt. Dit nieuwe paradigma zou ook gevolgen moeten hebben voor onze kijk op reclame, stelt Erik du Plessis (Millward Brown). Het toont namelijk aan dat campagnes primair gericht moeten zijn op het opwekken van positieve emoties, bijvoorbeeld door gebruik te maken van humor of door de consument te ontroeren. De rationele argumenten komen op de tweede plaats. De nieuwe inzichten betekenen ook dat de klassieke Amerikaanse hard-sell benadering, waarbij de consument gebombardeerd wordt met rationele argumenten, het definitief aflegt tegen de Engelse soft-sell filosofie. En dat is goed nieuws voor iedereen die creativiteit een warm hart toedraagt.

Bron: Admap

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in