Magazine Tjeq met oplage 6,4 miljoen
Daarmee is het nieuwe blad veruit het grootst in oplage ooit en bovendien gratis, meldt hoofdredacteur John Frijters aan het Algemeen Dagblad. ‘Dit is nog nooit vertoond. Dat maakt het ook zo spannend.'
Tjeq gaat 148 pagina's tellen en wil appelleren aan de groeiende behoefte onder lezers aan een goed gevoel. ‘Mensen zijn het onderhand beu om dag in dag uit geconfronteerd te worden met moord en doodslag of met een kwakkelende economie', aldus Frijters. ‘Zonder de realiteit uit het oog te verliezen, willen we juist de lichtpuntjes aanstippen.'
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVan de 148 pagina's is de helft gereserveerd staan onder meer interviews met prins Willem-Alexander, Peter R. de Vries, Paul de Leeuw en John de Mol. De andere helft van de inhoud gaat naar adverteerders. Die worden volgens Frijters kritisch benaderd. ‘We gaan geen obligate reclamepraatjes verkopen, maar willen met onze commerciële deelnemers gaan sparren. Dat levert naar onze inschatting meer interessante verhalen op voor de lezer.'
Adverteerders moeten overigens voor één pagina 100.000 euro betalen. ‘Ik geloof dat De Telegraaf 80.000 euro voor een pagina vraagt. Als je bedenkt dat wij in elke huiskamer in Nederland verschijnen en nog eens op onze website doorverwijzen, is die prijs alleszins redelijk.'
Tjeq wordt een kwartaalblad. ‘Daarom worden op de site onderwerpen verder uitgediept, commentaren en reacties gegeven en kunnen lezers aanzienlijke prijzen winnen. Bovendien kunnen video's en films worden bekeken en bestaat er voor de jeugd de mogelijkheid tot het spelen van computerspelletjes. Uiteindelijk is het de bedoeling dat TJEQ ook met digitale televisie een rol van betekenis gaat spelen.’
Een groep investeerders heeft vier miljoen euro in het concept geïnvesteerd en daarmee is het eerste jaar gegarandeerd.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid