Overslaan en naar de inhoud gaan

Magazine Tjeq met oplage 6,4 miljoen

Alle huishoudens in Nederland krijgen eind november het glossy magazine Tjeq in de bus. Oplage: 6,4 miljoen exemplaren. Adverteerders…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Daarmee is het nieuwe blad veruit het grootst in oplage ooit en bovendien gratis, meldt hoofdredacteur John Frijters aan het Algemeen Dagblad. ‘Dit is nog nooit vertoond. Dat maakt het ook zo spannend.'

related partner content for mobile comes here

Tjeq gaat 148 pagina's tellen en wil appelleren aan de groeiende behoefte onder lezers aan een goed gevoel. ‘Mensen zijn het onderhand beu om dag in dag uit geconfronteerd te worden met moord en doodslag of met een kwakkelende economie', aldus Frijters. ‘Zonder de realiteit uit het oog te verliezen, willen we juist de lichtpuntjes aanstippen.'

Van de 148 pagina's is de helft gereserveerd staan onder meer interviews met prins Willem-Alexander, Peter R. de Vries, Paul de Leeuw en John de Mol. De andere helft van de inhoud gaat naar adverteerders. Die worden volgens Frijters kritisch benaderd. ‘We gaan geen obligate reclamepraatjes verkopen, maar willen met onze commerciële deelnemers gaan sparren. Dat levert naar onze inschatting meer interessante verhalen op voor de lezer.'

Adverteerders moeten overigens voor één pagina 100.000 euro betalen. ‘Ik geloof dat De Telegraaf 80.000 euro voor een pagina vraagt. Als je bedenkt dat wij in elke huiskamer in Nederland verschijnen en nog eens op onze website doorverwijzen, is die prijs alleszins redelijk.'

Tjeq wordt een kwartaalblad. ‘Daarom worden op de site onderwerpen verder uitgediept, commentaren en reacties gegeven en kunnen lezers aanzienlijke prijzen winnen. Bovendien kunnen video's en films worden bekeken en bestaat er voor de jeugd de mogelijkheid tot het spelen van computerspelletjes. Uiteindelijk is het de bedoeling dat TJEQ ook met digitale televisie een rol van betekenis gaat spelen.’
Een groep investeerders heeft vier miljoen euro in het concept geïnvesteerd en daarmee is het eerste jaar gegarandeerd.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in