Onontgonnen terrein: komkommermarketing


Slecht weer, dus veel meer mensen online dan normaliter in de zomermaanden. En ' 57 channels and nothing's on' (Bruce Springsteeen in 1992). Dus wat doe om een site een beetje op te pompen: rumoer maken. Twee sites begrijpen deze 'komkommermarketing' deze week al te goed: Om niets halen ze vóórpagina's van kranten: Atlon lease-auto's en Incassoregister.
Athlon Car Lease kwam net nu met de stijging van de brandstofprijzen met haar prijsvergelijking van benzine. Het leverde zelfs een opening van De Telegraaf op woensdag 10 augustus 2005. DAt is marketing!
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMaar de echte 'wind waait om niets' komt van Incassoregister. Die maakte bekend met de 'Wanbetaler van de Dag' te zullen komen. at is nog eens wat anders dan een sullige ' award' te verzinnen zoals veel bedrijven die tegenwoordig op gratis aandacht hopen. Vandaag valt 'Office-link B.V. in Rotterdam' deze vermelding te beurt.
Niet enkel veroorzaakte Incassoregister zelf de nodige gratis publiciteit, er kwamen gisteren ook officiële reacties: het College Bescherming Persoonsgegevens gaat na of deze schandpaal de privacy niet te veel schaadt. Nu gaat het vooralsnog om bedrijfsgegevens, dus dat valt wellicht mee.
Maar ook de Koninklijke Beroepsorganisatie van Gerechtsdeurwaarders (KBvG) liet van zich horen: dat geen deurwaarder gegevens aan derden verstrekt, dus ook niet aan Incassoregister. Maar Incassoregister heeft dat ook niet nodig. Bedrijven melden zelf de wanbetalers. Wellicht niet zo fris dit gedoe, maar wel optimale marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid