Overslaan en naar de inhoud gaan

Overleden Ogilvy in viral commercial

Asabailey, het bureau dat zichzelf een viral advertising agency noemt, doet weer van zich spreken.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

, het bureau dat zichzelf een viral advertising agency noemt, doet weer van zich spreken.

related partner content for mobile comes here

In een zwart wit video laten ze figureren als promotor van de Advertising Week. Ogilvy die in 1999 overleed, de kijkers toe over de toekomst van advertising, op de achtergrond het Engelse volkslied. De makers melden op de website waar de video te zien is, dat zowel bureau Ogilvy als de organisatoren van de niets met de video te maken hebben.

Natuurlijk kun je een oude held opnieuw leven in blazen, maar vanaf een kerkhof vind ik het niet geslaagd. Wellicht is dit Britse humor en de makers zullen er wel weer een relletje uit slepen.

Maar waar ik graag zou willen dat viral campagnes vooral doorgestuurd worden omdat de commercials een vorm van entertainment zijn (in tegenstelling tot wat we vaak op TV zien), lijkt het erop het vooral het relletje trappen met shockeren, moet zorgen voor het virale effect. Jammer, zo maken we het vak nooit beter.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in