Overslaan en naar de inhoud gaan

Yahoo en MSN breiden betaald zoekresultaat uit

Even heftig als boeiend dreigt de strijd te worden tussen Google, MSN en Yahoo voor zoekmarketing.. MSN en Yahoo kwamen met belangrijke…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Microsoft kwam, als gewoonlijk, ruim tevoren met een aankondiging, want in oktober 2005 komt ze met een dienst voor betaalde zoekresultaten op .

related partner content for mobile comes here

We wilden eens even snuffelen bij de nieuwe mogelijkheden op , het portaal war de diensten aangeboden gaan worden om als adverteerder zelf achter de knoppen te zitten:

Eerst al kwam de melding dat het veiligheidscertificaat niet meer geldig was, maar vervolgens bij de poging tot registreren zei Microsoft: "MSN adCenter is not available in your market at this time. Please check back later."

Dus Microsoft checkt de herkomst van bezoekers op basis van IP-nummers, iets dat voor marketeers handig kan zijn maar voor bezoekers niet altijd even aardig uitpakt. Het bedrijf liet weten in oktober 2005 te gaan testen in onder meer Frankrijk en Singapore. Microsoft wil met zo'n 500 marketeers gaan testen.

Vrijwel tegelijkertijd zijn bestaande uit te breiden naar kleinere site-exploitanten. Nu al levert Yahoo (met het aangekochte Overture bijpassende advertenties voor grote sites als van Time Warner en van Disney voor betaalde kliks.

Het is in feite de AdSense die we van Google kennen. Het gaat om een test waarvoor 2.000 exploitanten zijn uitgenodigd en die gebruik mogen maken van het 'self-service center'.

Dus u en ik moeten even wachten bij MSN en Yahoo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in