Overslaan en naar de inhoud gaan

Innovatie in toiletzittingen

Gastblogger Douwe Rademaker in Tokyo
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

bezoek in Tokyo is een speciale ervaring. De eerste keer dat ik het toilet op mijn kantoor binnenliep schrok ik doen toen de klep automatisch omhoogging.

related partner content for mobile comes here

De tweede schok kwam toen ik in aanraking kwam met de verwarmde bril. De derde schok kwam toen ik uit alle knoppen met japanse tekens niet de juiste knop kon vinden om door te spoelen.

De eerste knop die ik probeerde gaf een muziek van een klaterende waterval (om je niet te hoeven te schamen voor de buurman waarschijnlijk). De tweede knop bracht een arm naar buiten die een harde straal water omhoog spoot.

De derde kop veranderde de temperatuur van de zitting. Na nog een aantal knoppen met verschillende functies geprobeerd te hebben (temperatuur van de bidet straal, droger, automatische klep opener voor mannen en vrouwen, etcetera), lukte het mij eindelijk om door te spoelen. Na het opstaan werd de zitting vervolgens gelijk automatisch schoongemaakt.

Als je denkt dat dat ver gaat, een van de grootste producenten in Japan, , heeft al een model op de markt gebracht die de urine chemisch analyseert en je feedback geeft over je gezondheid.

Dit produkt is niet voor een niche segment. Nee, je vind deze zittingen werkelijk overal. Op kantoren, restaurants, kroegen, openbare toiletten, ze zijn razend populair.

En wanneer je in staat bent om de Japanse tekens te lezen (wat overigens niet eenvoudig is, de Japanse taal bestaat uit drie verschillende alfabetten), is het werkelijk een genot om naar het toilet te gaan.

Deze high-tech toiletzittingen zijn razend populair in Tokyo. Consumenten zijn niet te beroerd om een bedrag tussen de twee en drie duizend euro voor een toiletzitting neer te leggen. Japanners leven in vaak in kleine woningen en het toilet is vaak de enige plaats waar ze even alleen kunnen zijn en tot rust kunnen komen.

Een high-tech toilet pot met alle functies van dien, geeft dan het gevoel van luxe waar ze dan even behoefte aan hebben.

Zo ziet u maar, klanten zijn bereid een superpremium te betalen voor een innovatief produkt wanneer deze gebaseerd is op een werkelijk inzicht in de behoeften van de consument (behoefte aan een individueel moment van luxe in een kleine woning).

Inmiddels kan ik ook al bijna niet meer zonder deze luxueuze zittingen. Zoals meer buitenlanders die in Tokyo hebben gewoond, denk ik er ook over om er een mee te nemen wanneer we weer terug gaan naar Nederland.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in