Overslaan en naar de inhoud gaan

Lekker zeuren over Talpa

Gastcolumnist Joris van Zoelen
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zeuren over Talpa is in. Na een enorme publiciteitscampagne waarin diverse media zich gewillig voor de campagnekaravaan lieten spannen, is het nu in om de resultaten en programma's van Talpa eens flink op de korrel te nemen.

related partner content for mobile comes here

Alsof het opbouwen van een nieuwe kijkerskring (op een avondkanaal) zo eenvoudig is....

Of de komst van Talpa een positieve bijdrage zal leveren aan het televisielandschap in Nederland valt te bezien.

Verwachtingen dat de reclamedruk op consumenten zal toenemen en de kwaliteit van programma's minder wordt geloof ik niet zo.

Als het stompzinnig is of te vaak wordt onderbroken voor reclame, zappen mensen vanzelf weg. Er is ruimte voor een commercieel kwaliteitskanaal dat kijkers weet te boeien en binden.

Dat Talpa hierin nog een lange weg te gaan heeft, mag duidelijk zijn. Vooral RTL zal in deze strijd een belangrijke rol spelen. RTL is ervaren en heeft met RTL4 een absoluut sterk merk met een grote aantrekkingskracht.

Niet elk programma van Talpa komt nu al goed uit de verf. Toch heb ik veel respect voor de introductie. Eerlijk is eerlijk, veel ziet er gewoon hartstikke professioneel uit.

Natuurlijk wordt er stevig geïnvesteerd en natuurlijk werken er ervaren mensen. En toch: knap werk.

Laten we dus ophouden met zeuren en op z'n minst gewoon afwachten wat Talpa de komende maanden gaat doen.

Dan kunnen we een mooie tussenscore zien: wordt het een Twee of een Tien?

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in