Overslaan en naar de inhoud gaan

Kleine veranderingen, grote problemen

Nieuwe productideeën bedenken is vaak eenvoudiger dan ze ook daadwerkelijk in productie krijgen. Wat gaat er zoal fout?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Vooral op de verpaktegoederenmarkt bestaan talloze voorbeelden van mislukte projecten: ideeën die er op papier goed uitzagen, maar die door allerlei productie- en technische problemen niet konden worden om-gezet in realiteit. Ook het oplossen van problemen met productkwaliteit, verpakking, formaat, ongewenste bijwerkingen voor consumenten of kostenineffectiviteit is soms net zo’n kluif als de productontwikkeling zelf. Zelfs kleine veranderingen kunnen grote problemen veroorzaken. Masterfoods bijvoorbeeld had moeite de witte Maltesers, na een succesvolle kleinschalige proef, als permanente lijn te introduceren. De uitbreiding naar witte chocolade betekende simpelweg dat er minder machines melkchocoladeproducten konden maken, wat het overall volume beïnvloedde.

related partner content for mobile comes here

Bron: MarketingWeek

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in