SER: betere behandeling consumentenklachten
Dat stelt de Commissie voor Consumentenaangelegenheden (CCA) van de SER in een advies aan staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken. Ook moeten ondernemers beter bekend maken dat ze bij een geschillencommissie zijn aangesloten. Klachtbehandeling moet voortaan aan de orde komen bij het overleg over algemene voorwaarden. Dit overleg tussen branche- en consumentenorganisaties gebeurt onder de hoede van de SER. Sluitstuk van het overleg is dan het instellen van een nieuwe geschillencommissie.
Een centrale gedragscode, een alternatief geopperd door de staatssecretaris om tot betere klachtbehandeling te komen, is volgens de CCA nu niet aan de orde. De commissie gaat eens in de twee jaar bezien of de klachtbehandeling in het bedrijfsleven is verbeterd.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisTegelijkertijd met het advies heeft de CCA een brochure uitgebracht met tips om het bedrijfsleven tot betere klachtbehandeling aan te zetten. De brochure heeft de titel Klachten = Kennis; Doe er meer mee!.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid