Overslaan en naar de inhoud gaan

SER: betere behandeling consumentenklachten

Ondernemers moeten klachten van consumenten beter gaan behandelen. Nog te veel klachten worden niet tijdig en adequaat opgelost. Een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat stelt de Commissie voor Consumentenaangelegenheden (CCA) van de SER in een advies aan staatssecretaris Van Gennip van Economische Zaken. Ook moeten ondernemers beter bekend maken dat ze bij een geschillencommissie zijn aangesloten. Klachtbehandeling moet voortaan aan de orde komen bij het overleg over algemene voorwaarden. Dit overleg tussen branche- en consumentenorganisaties gebeurt onder de hoede van de SER. Sluitstuk van het overleg is dan het instellen van een nieuwe geschillencommissie.

related partner content for mobile comes here

Een centrale gedragscode, een alternatief geopperd door de staatssecretaris om tot betere klachtbehandeling te komen, is volgens de CCA nu niet aan de orde. De commissie gaat eens in de twee jaar bezien of de klachtbehandeling in het bedrijfsleven is verbeterd.

Tegelijkertijd met het advies heeft de CCA een brochure uitgebracht met tips om het bedrijfsleven tot betere klachtbehandeling aan te zetten. De brochure heeft de titel Klachten = Kennis; Doe er meer mee!.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in