Overslaan en naar de inhoud gaan

'Afscheidsfilmpje' Nickelodeon

Net voor de start van Talpa, rond de klok van 18.00 uur sluit Nickelodeon zijn uitzendingen met de volgende boodschap:'Wegens een irritante…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Om iedere avond op gepaste wijze afscheid te nemen van de kijkers, zendt Nickelodeon precies om twee minuten voor zes rare ‘afscheidsfilmpjes’ uit. Er vliegt bijvoorbeeld een vlieg door de reguliere uitzending heen of de tv begint tijdens een gewoon programma ineens scheetgeluiden te produceren. Vervolgens worden de jeugdige kijkers opgeroepen de tv ‘wegens een irritante storing’ maar even acht uur lang flink te laten afkoelen. En dan is het de beurt aan Talpa.
Het bureau van Nickelodeon, N-i-e-u-w, maakte de filmpjes om de kijkers ‘een hart onder de riem te steken’: ‘Vanaf nu regeert Talpa misschien na zes uur ‒en dat zullen de kids ook best weten- maar het is wél leuk om nog nét even voor zessen de ondeugendste van de twee te zijn. Dat past helemaal bij de merkpersoonlijkheid van Nickelodeon, maar valt in een commercial of advertentie veel moeilijker uit te drukken.’

related partner content for mobile comes here

De brutale actie van Nickelodeon werd niet alleen door de kijkers goed opgepikt, ook RTL Boulevard kreeg er lucht van. Het programma wijdde er zelf een item aan. Talpa liet doorschemeren niet zo heel blij te zijn met de filmpjes, maar verder wordt er geen commentaar op gegeven.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in