Overslaan en naar de inhoud gaan

ABN Amro en MTV gaan studentenkamers opknappen

ABN AMRO ondersteunt het nieuwe MTV-programma ‘Pimp my Room’, dat vanaf 16 augustus wordt uitgezonden.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het tv-programma is gebaseerd op de Amerikaanse productie ‘Pimp my Ride’, waarbij autowrakken een complete metamorfose ondergaan. Dit keer zijn het echter geen auto’s, maar studentenkamers die, onder leiding van cabaretier Leon van der Zanden en actrice Nicolette van Dam, omgetoverd zullen worden.

related partner content for mobile comes here

De sponsoring van ‘Pimp my Room’ past volgens de bank in het marketingconcept dat ABN AMRO ontwikkelde voor studenten en young professionals. Traditionele marketingtechnieken blijken deze doelgroepen minder goed te bereiken. Via een televisieprogramma zou dat wel moeten lukken, aldus de bank.

Eerder ontwikkelde de bank ook de virale actie Elevator Pitch voor de doelgroep Young Professionals, en stelde het kleding van onder andere modemerk Vanilia met korting beschikbaar voor jonge kaarthouders.

Hoe werkt dit televisieconcept? De bank zegt in een bericht: 'Door de samenwerking met MTV wil ABN Amro eerstejaarsstudenten tijdens de introductieperiode op een laagdrempelige manier aanspreken over hun financiële situatie, om vervolgens het studentenpakket te kunnen aanbieden.'

Onderdeel van dit pakket is de Masterlening (in juni gelanceerd), een flexibele lening die is ontworpen voor bachelors die een masteropleiding in Nederland of het buitenland willen volgen, en te kampen krijgen met hogere lasten, zoals extra collegegeld, woonlasten, maar ook maandelijkse levensonderhoud en reiskosten.
Dit bericht was gisteren te lezen op .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in