Overslaan en naar de inhoud gaan

Time Warner schikt met aandeelhouders

Een omvangrijke schikking met de aandeelhouders heeft mediaconcern Time Warner afgelopen kwartaal in de verliezen geduwd. Het Amerikaanse…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Zij hadden Time Warner aangeklaagd omdat het concern zijn resultaten tussen 1999 en 2002 ten onrechte heeft opgevijzeld.

related partner content for mobile comes here

De frauduleuze praktijken vonden plaats bij de internetdivisie van dochterbedrijf America Online. Die dochter heeft de opbrengsten uit advertenties in de gewraakte periode flink overdreven. Ook zou het bedrijf het aantal geregistreerde gebruikers flink hebben opgeklopt.

Als gevolg van de schikking moest Time Warner deze week een nettoverlies van 321 miljoen dollar presenteren. In het

tweede kwartaal van 2004 was de nettowinst nog plus 777 miljoen dollar. De omzet daalde ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar met 1 procent

tot 10,7 miljard dollar.

De miljardenschikking is de op een na grootste die ooit door een beursgenoteerde onderneming is getroffen. De nasleep van fraudes bij energiegigant Enron en telecomconcern WorldCom zorgde ook voor schikkingen die in de miljarden liepen (ANP).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in