Overslaan en naar de inhoud gaan

Merken maken tv

De vertrouwde tv-commercial verliest terrein. Steeds vaker kiezen merken ervoor hun eigen tv-programma’s te maken. Met succes, zo…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het aloude tv-spotje staat al geruime tijd onder druk. Daarom zoeken adverteerders naar alternatieve vormen van communicatie. Bijvoorbeeld ‘branded entertainment’: hierbij wordt het merk vervlochten met het programma-aanbod, en dat gaat verder dan productplacement. Kijkers blijken er niet afkerig te zijn. Het Duitse programma “Pampers tv’, waarin allerlei onderwerpen rondom het grootbrengen van baby’s aan bod komen, haalt hele behoorlijke kijk- en waarderingscijfers. De Duitse kijkers hebben ook al kennis kunnen maken naar ‘O2 can do’, een showprogramma rond de mobiele telefoon. De betreffende adverteerders zeggen dat ze de programma’s niet als vervanging van de gangbare vormen van reclame zien, maar veeleer als aanvulling. Maar gezien het succes van deze programma’s lijkt het onvermijdelijk dat deze trend ten koste gaat van de klassieke reclameblokken op tv. Een andere vraag is of dit nu de opmaat is voor de volgende stap: de opkomst van themakanalen die door een of meer merken worden gedragen. Op dit moment lijkt dat nog ver weg. Maar een jaar of tien geleden kon toch ook niemand zich voorstellen dat een programma dat de naam van een luiermerk draagt, succesvol zou zijn?

related partner content for mobile comes here

Bron: Absatzwirtschaft

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in