Merken maken tv


Het aloude tv-spotje staat al geruime tijd onder druk. Daarom zoeken adverteerders naar alternatieve vormen van communicatie. Bijvoorbeeld ‘branded entertainment’: hierbij wordt het merk vervlochten met het programma-aanbod, en dat gaat verder dan productplacement. Kijkers blijken er niet afkerig te zijn. Het Duitse programma “Pampers tv’, waarin allerlei onderwerpen rondom het grootbrengen van baby’s aan bod komen, haalt hele behoorlijke kijk- en waarderingscijfers. De Duitse kijkers hebben ook al kennis kunnen maken naar ‘O2 can do’, een showprogramma rond de mobiele telefoon. De betreffende adverteerders zeggen dat ze de programma’s niet als vervanging van de gangbare vormen van reclame zien, maar veeleer als aanvulling. Maar gezien het succes van deze programma’s lijkt het onvermijdelijk dat deze trend ten koste gaat van de klassieke reclameblokken op tv. Een andere vraag is of dit nu de opmaat is voor de volgende stap: de opkomst van themakanalen die door een of meer merken worden gedragen. Op dit moment lijkt dat nog ver weg. Maar een jaar of tien geleden kon toch ook niemand zich voorstellen dat een programma dat de naam van een luiermerk draagt, succesvol zou zijn?
Bron: Absatzwirtschaft
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid