Overslaan en naar de inhoud gaan

Landrover heeft last van weblog

Autofabrikant Landrover ervaart inmiddels ook de invloed van weblogs. De kwestie schijnt al een tijdje te lopen in de Blogosfeer, maar was…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Autofabrikant Landrover ervaart inmiddels ook de invloed van weblogs. De kwestie schijnt al een in de Blogosfeer, maar was mij nog niet opgevallen.

related partner content for mobile comes here

Wat is het geval? Een ontevreden eigenaar van een Landrover Discovery laat zijn ongenoegen blijken middels een weblog onder de naam . De kwestie kreeg de aandacht van diverse weblogs en inmiddels heeft de landelijke Amerikaanse pers via het weblog ook ontdekt.

Het weblog bevat een uitvoerige dialoog tussen het merk en de eigenaar, waarbij het in het begin vooral een monoloog was van de klant, want Landrover wilde eerst niet reageren. De klant was overigens zo gefrustreerd dat hij op Google zelfs Ads kocht, om zijn verhaal onder andere potentiele landrover eigenaren onder de aandacht te brengen. Verder huurde hij deskundigheid in, om zijn blog nog beter vindbaar te maken op Google.

Het lezen van het weblog is voer voor iedereen die met klanten omgaat :-). Overigens is het wel opvallend dat een aantal mensen in de Blogosfeer aangeven dat dit meer begint te lijken op het chanteren van een merk. Ja, daar zit wat in, maar wen er alvast maar aan dat we dit soort zaken vaker gaan zien.

Op , een consumentensite, staan (invloedrijker) recensies van mensen over bedrijven en ik gebruik in presentaties al jaren een case waarin een ontevreden Mercedes eigenaar, uiteindelijk zijn zin kreeg via publiciteit op Epinions.

Steeds meer bedrijven zullen gaan ervaren, dat je met een slechte service, vroeg of laat tegen de lamp zult lopen door de schandpaalfunctie van het Internet.
En onderschat het niet, want zoekmachines maken dit soort sites vaak uitstekend vindbaar en journalisten weten dit soort weblogs ook steeds beter te vinden als voer voor leuke artikelen.

Terecht of onterecht, went u er alvast maar aan en ga nadenken hoe hier mee om te gaan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in