Forse schade AD door advertentieproblemen


Dat meldt vakblad Adformatie vandaag. Deskundigen schatten in dat de nieuwe krant, die sinds 1 september verschijnt, tot nu toe zo'n half miljoen euro aan omzet is misgelopen, simpelweg omdat de reclame-uitingen niet in de krant konden worden afgedrukt en er stoppers voor in de plaats kwamen.
Bernard van der Heijden, directeur van AD-uitgeverij AD Nieuwsmedia, zegt dat dat bedrag te hoog wordt geschat. De problemen, veroorzaakt door een geautomatiseerd systeem genaamd Enterprise (dat ook door fusiepartner Wegener wordt gebruikt), zijn het grootst op donderdag, vrijdag en zaterdag, omdat het dagblad dan naast de 21 regio-edities ook nog extra katernen telt. Van der Heijden spreekt van een 'ontzettend ingewikkeld logistiek proces', waarvan de systematiek vooraf uitvoerig (positief) is getest.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMediabureaus proberen voor hun klanten ongeplaatste of onjuist geplaatste advertenties zo snel mogelijk herplaatst te krijgen. Ook AD Nieuwsmedia doet er alles aan om deze technische aanloopproblemen zo snel en zo goed mogelijk te compenseren. Van der Heijden: 'We bieden adverteerders en bureaus onze excuses aan voor dit tijdelijke onheil, maar dat onheil is bijna voorbij.' Inmiddels worden de vervroegde aanlever- en sluitingstijden bij de krant strikter aangehouden, zodat er meer tijd is om de uitingen voor de volgende dag correct te plaatsen. De AD-directeur ziet ondanks de problemen nog wel een lichtpuntje: 'Gelukkig is er wel veel belangstelling van adverteerders.'
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid