Duitsland volgende Metro-station
Zijn naam is Tornberg. Pelle Tornberg. De Zweed startte in 1995 met de gratis krant Metro. En geeft deze met groot succes in inmiddels twintig landen uit, waaronder Nederland. Kenmerken van de gemiddelde Metro-krant: smakelijk opgemaakt, veel aangekochte artikelen, weinig diepgang, alleen maar korte artikelen, en veel advertenties en acties.
De krant wordt gemaakt tegen lage kosten. De redactie telt nooit meer dan tien redacteuren (al laat de nederlandse Metro-vestiging weten dat er hier 22 redactieleden aan het werk zijn), standaardisatie en kostenefficiency zorgen voor de rest. Voor adverteerders liggen er smakelijke kortingen klaar. Het zijn vooral de jongeren lezers in grote steden die Metro veel lezen: ruim 70 procent is jonger dan 45 jaar. Geen wonder dat deze krant, met in Nederland een concurrent als Spits in het kielzog, het medialandschap enigszins veranderd heeft. De gewone kranten hebben last van de Metro’s van deze wereld. Ze zien hun oplages dalen. En daarom zijn Duitse uitgevers niet blij met de aangekondigde komst van Tornberg. Hij is nog in onderhandeling met Duitse partners, want hij heeft geen zin de Duitse markt in zijn eentje open te breken. Mogelijke partners zijn de WAZ-Groep en Axel Springer.
Vacatures
Accountmanager
SpottaAccountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisBron: Werben & Verkaufen
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid