Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Hema kan weinig tegen Chinese Hema doen’

Hema onderzocht eerder dit jaar of het stappen kan nemen tegen de winkelketen van Alibaba in China die dezelfde naam draagt.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Hema onderzocht eerder dit jaar of het stappen kan nemen tegen de winkelketen van Alibaba in China die dezelfde naam draagt.

related partner content for mobile comes here

De grote e-commercespeler Alibaba heeft in Peking en Sjanghai inmiddels 13 supermarkten geopend die de naam ‘Hema’ dragen, dit tot ongenoegen van de Nederlandse winkelketen.

Bas Kist van merkenbureau Chiever zegt tegen RTL Z dat Hema waarschijnlijk weinig kans heeft het om het gebruik van de naam Hema door de Chinese retailreus te stoppen.

Hema heeft de merknaam in China in 2008 vastgelegd, maar niet gebruikt. Drie jaar na registratie kan een ander bedrijf dan de naam gaan gebruiken.

Olaf van Haperen, intellectueel eigendomsadvocaat en partner bij Kneppelhout zegt tegen RTL Z dat als Hema kans van slagen wil hebben, de retailer moet bewijzen dat Alibaba opzettelijk probeerde aan te haken bij de bekendheid van Hema.

Daar komt nog bij dat het in de praktijk lastig zal zijn om een groot concern als Alibaba in zijn thuismarkt aan te pakken, meent hij.

Bron: RTL Z

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in