Overslaan en naar de inhoud gaan

Tony’s Chocolonely gaat kijken of het naar de beurs kan gaan

Het chocolademerk gaat mogelijk voor een Amsterdamse beursgang.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Tony's Factory, het bedrijf achter het chocolademerk heeft adviseurs in de arm genomen om eens te gaan kijken wat de mogelijkheden zijn qua beursgang, meldt ANP.

related partner content for mobile comes here

Tony’s Chocolonely (nu 12 jaar oud) zegt de opbrengsten van de beursgang te willen gebruiken ‘om de volgende stap te zetten op weg naar het realiseren van onze missie’. Die missie is het proces van chocola maken verduurzamen, met meer aandacht voor de arbeidsomstandigheden van de cacaoboer en  ‘slaafvrije’ chocolade van hoge kwaliteit maken.

De chocolade van Tony's Chocolonely wordt in zeven landen verkocht.

De onderneming behaalde in het boekjaar dat eindigde in september 2016 een omzet van 29,3 miljoen euro, een stijging van 66 procent ten opzichte van een jaar eerder. Tony's zegt ieder jaar met zo'n 50 procent te groeien en is volgens het jaarverslag winstgevend.

Bron: ANP

[update] De beursgang bleek een pr-stunt. Communicatieonline wijdt er een rondvraag aan.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in