Overslaan en naar de inhoud gaan

Cloudfactory maakt eerste campagne Europees account Jack Link’s Beef Jerky

Millennials op overlevingstocht in de Duitse wildernis.
Miniatuurvoorbeeld
Miniatuurvoorbeeld

Beef Jerky is in smalle repen gesneden vlees. Het is in hete lucht gedroogd en gerookt en het werd, volgens Jack Link’s, al door de Indianen gegeten en geconsumeerd tijdens lange tochten. Daarom ging Cloudfactory op ontdekkingstocht met vijf mannelijke millennials.

related partner content for mobile comes here

Herpositionering


De Europese herpositionering van de vlees-snack begint in Duitsland met de online campagne ‘Man School for Men’ en is gericht op de millennial. Deze zou meer ‘mannelijke vaardigheden’ in zich hebben dan hij zelf wellicht denkt, aldus de campagne.

De Europese herpositionering van de vlees-snack begint in Duitsland met de online campagne ‘Man School for Men’ en is gericht op de millennial. Deze zou meer ‘mannelijke vaardigheden’ in zich hebben dan hij zelf wellicht denkt, aldus de campagne.

Creative director Tim Voors van Cloudfactory: ‘In zekere zin vormt de campagne ook een productcategorie-introductie, omdat men hier, anders dan in Amerika, nauwelijks bekend is met het fenomeen Beef Jerky.’

Mantor


Samen met de Duitse productiemaatschappij mypony trok Cloudfactory zes dagen de Duitse wildernis in om de millennials, onder leiding van een zogenaamde mantor, verschillende vaardigheden eigen te laten maken: hoe bouw je een goede hut, hoe maak je vuur, hoe droog je vlees en wat doe je als je wordt aangevallen door wolven? Het resultaat is een campagne met zeven video’s van een minuut, dertig actie-stills en vijftien productfoto’s. De campagne loopt in Duitsland een half jaar op Facebook.

Samen met de Duitse productiemaatschappij mypony trok Cloudfactory zes dagen de Duitse wildernis in om de millennials, onder leiding van een zogenaamde mantor, verschillende vaardigheden eigen te laten maken: hoe bouw je een goede hut, hoe maak je vuur, hoe droog je vlees en wat doe je als je wordt aangevallen door wolven? Het resultaat is een campagne met zeven video’s van een minuut, dertig actie-stills en vijftien productfoto’s. De campagne loopt in Duitsland een half jaar op Facebook.

Sandeep Chawla, managing director van Cloudfactory: ‘Wij geloven zeer in co-creatie. Het zou naïef zijn om te denken dat wij beter dan Duitsers weten wat in Duitsland werkt. Daarnaast is het ook een echte Cloudfactory-campagne, omdat we erg geloven in storydoing in plaats van storytelling.’  

 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in