Overslaan en naar de inhoud gaan

Heineken wint WK-inhaakwedstrijd Telegraaf

De Heineken-advertentie 'Bertje' heeft de Telegraaf-inhaakwedstrijd rondom het WK 2010 gewonnen.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Het zilver gaat naar ING en Bavaria bezet de derde plaats. Ruim 1700 lezers van De Telegraaf hebben de afgelopen weken meer dan 100 inhaakadvertenties beoordeeld op attentiewaarde, originaliteit, waardering en de koppeling met het WK. De Heineken advertentie ‘Bertje!’ kwam daarbij als winnaar naar voren.
Met uitzondering van ING bestaat de top 5 volledig uit biermerken. Naast Heineken en Bavaria, scoren Amstel en Jupiler goed met respectievelijk de vierde en vijfde plaats. Vooral advertenties rondom de finale zijn goed gewaardeerd. De volledige top 5 bestaat uit inhakers die een dag voor of na de finale zijn geplaatst.
De winnende advertentie van Heineken kreeg een gemiddelde waardering van 7,7. De top 10 bestaat verder uit advertenties van NOC*NSF, Rexona, TNT Post, Dirk van den Broek en de KNVB.
Telegraaf-lezers vinden de inhaakadvertentie van Heineken heel herkenbaar. Van alle gemeten inhakers werd deze dan ook het meest herinnerd. Met een leuk woordgrapje speelt de advertentie goed in op de actualiteit. Bovendien wordt subtiel een link gelegd met een andere succesvolle campagne van het merk. De advertentie wekt mede daardoor veel sympathie op.
Ook de advertenties van ING scoren goed, waarbij de advertentie van 12 juli het hoogst is geëindigd. Deze hoge score is vooral te danken aan de herkenbaarheid, maar ook de actualiteit en de manier van inhaken werden gewaardeerd door de Telegraaf-lezers.
De vijf winnende advertenties waren samen met de 74 best gewaardeerde inhakers te zien op de uitslagpagina’s in De Telegraaf van zaterdag 17 juli.

related partner content for mobile comes here

Uitslag WK inhaakwedstrijd Telegraaf:
1. Heineken
2. ING
3. Bavaria
4. Amstel Bier
5. Jupiler
6. NOC*NSF
7. Rexona
8. TNT Post
9. Dirk van de Broek
10. KNVB

Reclameherkenning, Merkcommunicatie, waardering en mate van inhaken:

Reclameherkenning:
1. ING
2. Heineken
3. NLEnergie

Merkcommunicatie:
1. Heineken
2. ING
3. Bavaria

Waardering:
1. Heineken
2. Bavaria
3. ING

Wakkere Inhaker:
1. Bavaria
2. Heineken
3. KNVB

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in