Nederlander geeft online koopjes graag door
Nederlandse consumenten lijken verder van alle Europeanen het meest open voor online advertenties. Twaalf procent verklaart op basis van deze advertenties aankopen te doen. Dit is een van de conclusies uit een onderzoek in opdracht van marketingbureau Affilinet in Nederland, Groot-Brittannië, Spanje en Frankrijk. Het onderzoek is uitgevoerd in juni 2010, onder 2.566 respondenten.
Van alle respondenten zijn de Nederlanders het minst beïnvloedbaar door kortingscodes. 74 procent van de Nederlandse respondenten zegt dat vouchercodes geen effect hebben op hun houding ten opzichte van een merk.
Vacatures
Externe communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaAccountmanager
SpottaOnline mond tot mond reclame en tips over aanbiedingen wordt door ruim zeventig procent van de Europese internetters gebezigd. Van alle Europeanen scoren de Spanjaarden het hoogst: 94 procent van hen deelt aanbiedingen op internet met vrienden en familie. Ze worden gevolgd door de Britten met 77 procent en de Duitsers met 73 procent. Van de Nederlanders vertelt 63 procent anderen over aanbiedingen die ze online gevonden hebben.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid