Filmexperiment om leven YouTube-gebruikers vast te leggen
Met de titel 'Life in a Day' willen de filmmakers een historisch filmexperiment doen waarbij de wereldwijde gemeenschap van YouTube-gebruikers wordt opgeroepen om op 24 juli 2010 een moment uit hun leven van die dag op film vast te leggen. Het filmfragment kunnen ze vervolgens uploaden naar www.youtube.com/lifeinaday.
Hiermee produceren ze de eerste, volledig door gebruikers samengestelde, op één dag geschoten, documentaire. De uiteindelijke Social Cinema-documentaire gaat in première op het Sundance Film Festival van 2011. Life in a Day is een van de vele pogingen van YouTube om de grenzen van muziek, beeldende kunst en nu ook het medium film te verleggen. Het YouTube Symphony Orchestra en de recent aangekondigde YouTube Play-samenwerking met het Guggenheim-museum zijn voorbeelden van initiatieven die online video’s en traditionele kunst met elkaar verenigen.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaMet Life in a Day past YouTube deze doelstelling toe op het domein van de filmkunst. LG Electronics treedt op als sponsor van Life in a Day. Dit sponsorschap vormt een strategisch onderdeel van LG's Life’s Good-campagne en is daarnaast bedoeld ter ondersteuning van hoogwaardige online content die door iedereen kan worden gedeeld en waarvan iedereen kan genieten.
De met een Academy Award bekroonde regisseur Kevin Macdonald maakte films als State of Play, Last King of Scotland en Touching the Void). Ridley Scott is onder meer bekend van Alien, Thelma & Louise en Gladiator.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid