Overslaan en naar de inhoud gaan

Filmexperiment om leven YouTube-gebruikers vast te leggen

Hollywood-filmmakers Ridley Scott en Kevin MacDonald vragen YouTube-gebruikers wereldwijd hun leven op 24 juli vast te leggen op video.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Met de titel 'Life in a Day' willen de filmmakers een historisch filmexperiment doen waarbij de wereldwijde gemeenschap van YouTube-gebruikers wordt opgeroepen om op 24 juli 2010 een moment uit hun leven van die dag op film vast te leggen. Het filmfragment kunnen ze vervolgens uploaden naar .

related partner content for mobile comes here

Hiermee produceren ze de eerste, volledig door gebruikers samengestelde, op één dag geschoten, documentaire. De uiteindelijke Social Cinema-documentaire gaat in première op het Sundance Film Festival van 2011. Life in a Day is een van de vele pogingen van YouTube om de grenzen van muziek, beeldende kunst en nu ook het medium film te verleggen. Het YouTube Symphony Orchestra en de recent aangekondigde YouTube Play-samenwerking met het Guggenheim-museum zijn voorbeelden van initiatieven die online video’s en traditionele kunst met elkaar verenigen.

Met Life in a Day past YouTube deze doelstelling toe op het domein van de filmkunst. LG Electronics treedt op als sponsor van Life in a Day. Dit sponsorschap vormt een strategisch onderdeel van LG's Life’s Good-campagne en is daarnaast bedoeld ter ondersteuning van hoogwaardige online content die door iedereen kan worden gedeeld en waarvan iedereen kan genieten.

De met een Academy Award bekroonde regisseur Kevin Macdonald maakte films als State of Play, Last King of Scotland en Touching the Void). Ridley Scott is onder meer bekend van Alien, Thelma & Louise en Gladiator.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in