Overslaan en naar de inhoud gaan

Uitsluitend Saab-advertenties in FD van zaterdag

Zaterdag 3 juli is de kick-off van de nieuwe Saab campagne. Het thema van de campagne is ‘Saab daagt iedereen uit.'
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Saab is terug. Dat lijkt de boodschap te zijn van de de kick-off van de nieuwe Saab-campagne. Alle advertenties in het FD van zaterdag 3 juli zijn van Saab. Er kwam geen enkele andere adverteerder in. Het merk heeft dan ook werk te doen. Saab wil het beschadigde merkimago herstellen, de Saab 9-5 positioneren in het premium segment en tenminste 2500 kwalitatieve leads genereren. Ineke van Klei, manager communicatie en PR bij Beherman/Saab zegt: ‘Het merkimago heeft te lijden gehad, dat moet je niet onderschatten. De campagne vertelt dat het merk terug is van nooit weggeweest. De introductie van de 9-5 kon niet op een beter moment getimed worden.’

related partner content for mobile comes here

De campagne, ontwikkeld door Doorn en Roos, is geen voor de Nederlandse markt aangepaste internationale campagne. Het bureau kreeg de vrijheid om zelf iets te bedenken. Van Klei noemt de campagne voor Saab-begrippen ‘onconventioneel’. Van Klei: ‘We gaan consumenten uitdagen om de 9-5 te testen. Dat doen we door de concurrentie met naam en toenaam te noemen. We willen daarmee bereiken dat de Saab 9-5 wordt gezien als een serieus alternatief. Het merk moet terug op het netvlies komen.’ De uitwerking in print, op radio en internet resulteert erin dat bijvoorbeeld BMW 5-rijders, Audi A6-rijders en Mercedes E-klasse-rijders worden aangesproken. Ook op de wordt de doelgroep persoonlijk aangesproken. Je kan er bijvoorbeeld klikken op ‘Ik ben BMW rijder’, ‘Ik had ooit een Saab’, ‘Ik ben Mark Rutte’ of ‘Ik ben een FD lezer’. De bedoeling is om de aandacht als challenger te claimen, maar wel op een sympathieke ‘Saab-waardige’ manier.

Saab werkt voor de campagne intensief samen met de FD Mediagroep (print, radio en online). Daarnaast wordt het NRC Handelsblad ingeschakeld en verder autogerelateerde internetsites. Van Klei: ‘De budgetten zijn niet sky high.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in