Overslaan en naar de inhoud gaan

Stoppen met roken op Youtube

Nicorette (Johnson & Johnson) ontwikkelde een online realityserie, waarin rokers worden gevolgd die proberen af te kicken. De video’s…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De 10-delige serie heet en 8 Canadezen doen eraan mee. Het format lijkt op dat van het Amerikaanse programma ‘the Biggest Loser’ (NBC), waarin zwaarlijvige consumenten worden gevolgd die willen afvallen. De afleveringen worden aan elkaar gepraat door Ray Zahab, een ex-roker die nu marathons loopt.

related partner content for mobile comes here

Het programma maakt gebruik van social media; een community op Facebook en volgers op Twitter, plus een branded channel op Youtube. Via deze kanalen kunnen ge:interesseerden de deelnemers goed volgen en op hun pogingen reageren. Alles wordt gedocumenteerd.
Canadezen kunnen tevens meedoen aan een wedstrijd op Youtube, waarbij ze zogenaamde Nicorette ‘Quit Kits’ kunnen winnen. Ze moeten daarvoor hun eigen stop-video uploaden op Youtube.

De social media-campagne komt uit de koker van farmaceutisch reclamebureau Big Pharma en dat is opmerkelijk, omdat het bureau vrij conservatieve campagnes maakt voor zijn klanten - zelfs voor een product als Nicorette dat je gewoon zonder recept in de drogisterij kunt kopen.
Maar klant Johnson & Johnson geloofde er wel in, zeker nadat ze hadden uitgevonden dat 75 procent van alle rokers minstens 1 keer tevergeefs heeft geprobeerd te stoppen.

Uit het onderzoek kwam ook naar voren dat rokers vinden dat roken een negatieve impact heeft gehad op aspecten in hun leven, zoals gezondheid (48 procent), fitheid (46 procent) en geld (37 procent). 85 procent van de rokers wil stoppen, maar 32 procent gelooft dat ze succes zullen hebben.

De serie is niet bedoeld voor televisie, en zeker ook geen ‘Nicorette-show’: de deelnemers maken ook gebruik van anderen methoden om te stoppen. Bovendien, zo zegt Nicorette, voor de branding hoeven we het niet te doen: in Canada is Nicorette marktleider op afstand.
Geen van de deelnemers is acteur, zegt de adverteerder.

Bron: Adage

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in