Overslaan en naar de inhoud gaan

‘Zonder cash ben je nergens’ adviseert over bijbaantje

De meeste jongeren in Nederland (71 procent) hebben een bijbaantje van meer dan 8 uur per week, maar ze geven het verdiende geld…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

In het eerste thema van de campagne gaf Cash tips over mobiel bellen, dit keer draait alles op om (bij)baantjes en bijverdienen. Hoe hoog is het minimumloon? Hoe vraag je belastinggeld terug? Welke rechten en plichten heb je als het gaat om bijverdienen?

related partner content for mobile comes here

Allemaal vragen waar jongeren op de website bij geholpen worden. Daarnaast krijgen jongeren door het spelen van het spel 'Money Mystery' inzicht waar het verdiende geld allemaal aan op kan gaan. De winnaars maken bovendien kans op een ‘unieke bijbaanervaring‘ bij TMF, de Efteling, Dutch Water Dreams of Ecomare. Uit onderzoek van bureau Veldkamp (mei 2010) blijkt dat 45% van de jongeren (13-16 jaar) behoefte heeft aan tips en informatie over bijbanen. 85% van hen wil graag weten waar je allemaal mag werken en 77% wat je kunt verdienen.

Afzender van de campagne, het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid, vindt het belangrijk om financiële problemen en/of schulden bij jongeren tegen te gaan. Eind vorig jaar heeft het ministerie samen met Wijzer in geldzaken de campagne Moneyfest’09 gevoerd die bestond uit live, klassikale en online debatten met jongeren over de rol en betekenis van geld in hun leven. Dit jaar ondersteunt SZW het thema Bijbanen van de campagne ‘Zonder Cash ben je nergens’. Het algemene doel is jongeren meer bewust te maken van hun financiële gedrag.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in