Review op social network beïnvloedt jongere


45 procent van de ondervraagde volwassenen gaf aan dat meningen van vrienden of mensen die ze online volgen, belangrijk zijn in hun beslissing al dan niet gebruik te maken van een product/dienst van een bepaald merk of bedrijf. Als de ondervraagden worden opgesplitst in leeftijdsgroepen, blijkt dat dit voor 50 procent van mensen tussen de 18-34 jarigen te gelden. Naarmate de ondervraagde ouder is, daalt dit percentage tot 37 procent voor mensen ouder dan 55 jaar.
De invloed van blogs en forums: 41 procent van de Amerikanen tussen de 18-34 jaar laat zich daardoor beïnvloeden, maar slechts 18 procent van ouderen van 55-plus laat zich hier door leiden.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSMeningen/recensies van familieleden en vrienden zijn in het algemeen voor 71 procent belangrijk. Uitgesplitst: dit geldt voor 69 procent van de 18-34 jarigen en 76 procent voor de 35-44 jarigen.
Van de groep 18-34 jarigen zegt 45 procent dat ze via social networks anderen proberen te beïnvloeden. Voor alle leeftijdsgroepen is dat 38 procent.
83 procent van de ondervraagden hebben over het algemeen wel vrede met het feit dat actief zijn in social media betekent dat je een deel van je privacy opgeeft. Onder de jongeren is dit 85 procent, onder de 45-54 jarigen is dit 78 procent.
78 procent van de jongeren gebruikt social media, van de 35-44 jarigen 71 procent en 43 procent van de Amerikanen ouder dan 55 jaar.
Het gebruik van social networks in de wereld is in een jaar met zo’n 20 procent sterk gestegen, ontdekte Nielsen Company. Het aantal minuten dat in social media wordt doorgebracht groeide van 55,7 miljard naar 113,1 miljard.
(Bron: MarketingCharts)
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid