Overslaan en naar de inhoud gaan

Review op social network beïnvloedt jongere

Recensies op social networks beïnvloeden 45 procent van alle Amerikaanse volwassenen die online actief zijn, en 50 procent van de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

45 procent van de ondervraagde volwassenen gaf aan dat meningen van vrienden of mensen die ze online volgen, belangrijk zijn in hun beslissing al dan niet gebruik te maken van een product/dienst van een bepaald merk of bedrijf. Als de ondervraagden worden opgesplitst in leeftijdsgroepen, blijkt dat dit voor 50 procent van mensen tussen de 18-34 jarigen te gelden. Naarmate de ondervraagde ouder is, daalt dit percentage tot 37 procent voor mensen ouder dan 55 jaar.

related partner content for mobile comes here

De invloed van blogs en forums: 41 procent van de Amerikanen tussen de 18-34 jaar laat zich daardoor beïnvloeden, maar slechts 18 procent van ouderen van 55-plus laat zich hier door leiden.

Meningen/recensies van familieleden en vrienden zijn in het algemeen voor 71 procent belangrijk. Uitgesplitst: dit geldt voor 69 procent van de 18-34 jarigen en 76 procent voor de 35-44 jarigen.

Van de groep 18-34 jarigen zegt 45 procent dat ze via social networks anderen proberen te beïnvloeden. Voor alle leeftijdsgroepen is dat 38 procent.

83 procent van de ondervraagden hebben over het algemeen wel vrede met het feit dat actief zijn in social media betekent dat je een deel van je privacy opgeeft. Onder de jongeren is dit 85 procent, onder de 45-54 jarigen is dit 78 procent.

78 procent van de jongeren gebruikt social media, van de 35-44 jarigen 71 procent en 43 procent van de Amerikanen ouder dan 55 jaar.

Het gebruik van social networks in de wereld is in een jaar met zo’n 20 procent sterk gestegen, ontdekte Nielsen Company. Het aantal minuten dat in social media wordt doorgebracht groeide van 55,7 miljard naar 113,1 miljard.
(Bron: MarketingCharts)

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in