Overslaan en naar de inhoud gaan

Bekendheid WK-sponsors niet groot

De bekendheid van de sponsors van het WK voetbal is niet zo groot. Van de Nederlandse merken worden met name Heineken en…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dat blijkt uit het onderzoek Onderstroom van mediabureau . Dat peilde in week 20 de WK-koorts bij duizend Nederlandse consumenten. Van de internationale merken springt Nike eruit. Ongeveer een kwart van de respondenten associeert dit sportmerk met het WK, terwijl ook Nike geen sponsor is. Adidas staat op een tweede plek met slechts 9 pct (spontane associatie). Maar als de respondenten een lijst wordt voorgelegd met mogelijke sponsors springen Heineken en Coca-Cola eruit. Daarnaast worden Nike, Adidas, McDonald's, MasterCard en Sony aangewezen als sponsor.

related partner content for mobile comes here

Verder blijkt uit het onderzoek dat er weinig interesse is voor een proefabonnement tijdens het WK. Slechts drie pct heeft de intentie om tijdens het WK een proefabonnement af te sluiten (in 2008 was dit nog 5 pct). De Telegraaf lijkt het meeste garen te spinnen bij het naderende WK; een derde associeert dit dagblad met het WK. Overigens verwacht men in vergelijking met 2 jaar geleden minder vaak een extra dagblad te kopen dan gewoonlijk (nu: 10%, was 15%). Binnen het enorme aanbod van internetsites lijken de sites van Voetbal International (11 pct), de KNVB (5 pct) en NOS (5 pct) de meest aangewezen bronnen. De site van de Telegraaf scoort hier opmerkelijk laag met 3 pct. Maar meer dan de helft van de respondenten heeft vooralsnog geen enkel idee welke sites ze het meest associëren met het WK.
Voetbal International wordt door 65 pct geassocieerd met het WK. De overige magazines zoals Panorama, NuSport (voorheen Sportweek) en Voetbal Magazine hebben ondanks hun komende WK specials geen duidelijk WK profiel.
Televisie is - niet verrassend - met afstand het belangrijkste medium. Er lijkt dan ook weer een ware run op elektronicazaken te komen. Bijna één op de 25 huishoudens zegt (waarschijnlijk) een nieuwe LED TV, LCD TV, plasmascherm of beamer aan te schaffen vanwege het WK.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in