Overslaan en naar de inhoud gaan

Wakker Dier geeft C1000 de kattenvoeronderscheiding

Supermarkt C1000 krijgt van de stichting Wakker Dier de komende tijd 250 bijtende reclamespotjes op de radio, omdat deze super het vaakst…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wakker Dier onderzocht de afgelopen twaalf weken de folders van de acht grote supermarkten, Albert Heijn, C1000, Super de Boer, Plus, Jumbo, Dirk, Aldi en Lidl op vleesacties voor dumpprijzen. In totaal verkochten de acht supermarkten in de twaalf weken 132 keer vlees onder de gemiddelde prijs van kattenvoer (4,12 per kilo). C1000 was met veertig reclame-acties verantwoordelijk voor 30 procent van de kiloknallers. Plus en Jumbo delen de tweede plaats: 18 keer. Kip was het grootste ‘slachtoffer’: 67 van de 132 reclames betroffen een aanbieding van kippenvlees.

related partner content for mobile comes here

In de spotjes, die onderdeel zijn van de kiloknallercampagne ‘Vlees goedkoper dan kattenvoer’, benadrukt Wakker Dier het dierenleed achter het goedkope vlees van de ‘winnaar’.

Wakker Dier zet de prijs van vlees af tegen kattenvoer, omdat hier wel vele soorten van beschikbaar zijn, terwijl er vaak maar één soort kipfilet te krijgen is: de goedkoopste. Sheba luxe maaltijd kipfilet: €12,64 per kilo; Gourmet gold diamant rund: €10,94/kilo: AH excellent tonijn in orientaalse saus: 8,12/kilo; Gourmet gold, zeevis in bechamelsaus: €5,80/kilo: Whiskas dental protection plus rund: € 3,35/kilo.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in