Wakker Dier geeft C1000 de kattenvoeronderscheiding
Wakker Dier onderzocht de afgelopen twaalf weken de folders van de acht grote supermarkten, Albert Heijn, C1000, Super de Boer, Plus, Jumbo, Dirk, Aldi en Lidl op vleesacties voor dumpprijzen. In totaal verkochten de acht supermarkten in de twaalf weken 132 keer vlees onder de gemiddelde prijs van kattenvoer (4,12 per kilo). C1000 was met veertig reclame-acties verantwoordelijk voor 30 procent van de kiloknallers. Plus en Jumbo delen de tweede plaats: 18 keer. Kip was het grootste ‘slachtoffer’: 67 van de 132 reclames betroffen een aanbieding van kippenvlees.
In de spotjes, die onderdeel zijn van de kiloknallercampagne ‘Vlees goedkoper dan kattenvoer’, benadrukt Wakker Dier het dierenleed achter het goedkope vlees van de ‘winnaar’.
Vacatures
Accountmanager New Business
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager
SpottaWakker Dier zet de prijs van vlees af tegen kattenvoer, omdat hier wel vele soorten van beschikbaar zijn, terwijl er vaak maar één soort kipfilet te krijgen is: de goedkoopste. Sheba luxe maaltijd kipfilet: €12,64 per kilo; Gourmet gold diamant rund: €10,94/kilo: AH excellent tonijn in orientaalse saus: 8,12/kilo; Gourmet gold, zeevis in bechamelsaus: €5,80/kilo: Whiskas dental protection plus rund: € 3,35/kilo.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid