Overslaan en naar de inhoud gaan

Gut feeling toch nog altijd belangrijk

Hoe kan het zo zijn, dat indien twee organisaties uit dezelfde branche, die op dit moment gelijk aan elkaar zijn en precies hetzelfde…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op deze vraag zijn natuurlijk meerdere antwoorden te geven. Uit onderzoek van marketingbureau Six Fingers blijkt dat het daarom dan ook belangrijk is om vanaf het begin al de juiste ideeën te selecteren. Immers zonder idee, geen innovatie. Maar hoe kom je nu aan het winnende idee?

related partner content for mobile comes here

Ervaring en expertise
Indien twee bedrijven exact dezelfde middelen ter beschikking hebben gaat het toch om de mensen achter deze middelen. Hoe meer ervaring en expertise zij hebben, des te groter de kans op succes natuurlijk. Dit blijkt alleen al uit eerdere blogs waarin naar voren komt dat . Niet voor niets dat vele organisaties dan ook falen belonen om hier vervolgens van te leren en het dus beter te doen, zoals Google.

Ook HRM-specialisten weten dat ervaring en expertise lonen. Vandaar ook dat bij de meeste vacatures de werkgevers toch altijd een voorkeur geven aan werknemers met relevante werkervaring. Expertise en ervaring dragen nu eenmaal bij aan het denkvermogen en het kunnen van een werknemer.

Bureaucratisch organisatie minder gut feeling
Toch geldt niet in elke organisatie dat er naar gut feeling wordt geluisterd. Uit het onderzoek blijkt dat in sterk bureaucratische organisaties, of in erg kleine organisaties waar de directeur alles bepaalt, het gevaar bestaat dat er te weinig wordt geluisterd naar gut feeling. Terwijl organisaties die hier wel naar luisteren vaker de juiste, winnende ideeën selecteren.

Conclusie
In het onderzoek staat beschreven wie, hoe en waarop ideeën geselecteerd moeten worden om tot de juiste, winnende idee te komen. Het onderzoek is terug te vinden op de website van . Zie hieronder voor de Slideshare presentatie:

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in