Overslaan en naar de inhoud gaan

Verhaal achter de viral: L.A.R.P. Live Avatar Role Playing

Vandaag weer het verhaal achter de viral. Een viral maken is tegenwoordig niet makkelijk. Er zijn maar weinig voorbeelden van content die…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wie zijn jullie?
Hesling Reidinga van en Willem Gerritsen van

related partner content for mobile comes here

Hoe zijn jullie op het idee van LARP Live Avatar Role Playing gekomen?
We zaten in de auto nadat we naar Avatar geweest waren en zaten wat na te praten. Al snel kwam het idee dat er waarschijnlijk mensen rondlopen die gek genoeg zouden zijn om Avatar te gaan LARP-en (Live Action Role Play) en het leek ons erg grappig om van die mensen en hun hobby een mockumentary te maken.

Waarom hebben jullie voor dit idee gekozen?
Op dat moment leek de wereld uit z’n voegen te klappen van al het Avatar nieuws. Avatar brak elk denkbaar record, mensen kwamen in post-Avatar depressies en James Cameron had eigenhandig de filmwereld voorgoed veranderd. Het leek ons een goed moment om iets te maken waarin mensen Avatar nog net een stapje verder trokken zonder het overduidelijk belachelijk te maken.

Waarom is de video viraal gegaan?
Het onderwerp was op dat moment actueel en het was goede stof voor de kijker om over te discussieeren en te speculeren over de echtheid ervan.

Wat was de doelstelling qua aantal views?
Stiekem hoopten we op een miljoen.

Hebben jullie aan seeding gedaan? Zo ja, hoe en wat waren de kosten?
Door de aard van de video ging het balletje al snel rollen. Rocco en Arjan van hebben hierbij een handje geholpen. Iedereen die aan dit project heeft meegewerkt heeft dat free of charge gedaan.

Wat was het resultaat? Wat is de beste plek waar de video opgepikt is (welke site of blog)?
Homepage was erg mooi, was erg handig en de post op de blog van was fantastisch. De ZDF en Inside Edition van CBS hebben er een item aan gewijdt in de veronderstelling dat het echt was en daar hebben we hard om gelachen. Voor CBS hebben we zelfs een telefonisch interview gegeven geheel in de rol van de LARP-ers.

Heeft Pool er nog wat aan gehad qua nieuwe klanten?  
We hebben erg veel reacties gehad en praten momenteel met een Canadese televisie zender over een serie. Voor VH1 hebben we extra materiaal gemaakt voor één van hun shows.

Wat is de opvallendste reactie die je op je video hebt gehad?
Die van CBS Inside Edition, zogenaamd “America’s longest-running, top-rated and most-honored syndicated newsmagazine”. Dat deze ‘journalisten’ niet in staat waren hier doorheen te prikken (of klikken) verbaasd ons nog steeds. Blijkbaar hebben ze daar geen access to Google en lezen ze geen enkel blog.

Ken jij nog een succesvolle recente viral van Nederlandse bodem en wil je daar meer over weten en hem hier terug zien? Plaats dan de link plus maker (indien bekend) even in de comments dan kan ik dit gebruiken voor mijn volgende artikel.

Thanks!

Jan-Paul

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in