Overslaan en naar de inhoud gaan

De Telefoongids blijft stil, erg stil

Tja.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Tja. Daar sta je dan ineens in het middelpunt van de belangstelling. Zaterdagavond besteedde aandacht aan de verspreiding van de Telefoongids. Dat lijvige boekwerk dat vroeger onder de telefoon lag, of in ieder geval er dicht bij in de buurt. Maar dat volgens onderzoek van Kassa! inmiddels door eenderde van de ontvangers in de papier- of afvalbak wordt gegooid. Naar het er nu naar uitziet, is het niet gedaan met wat aandacht kort na de uitzending. Het bedrijf zelf? Los van een reactie van de woordvoerder maandag, , is het stil. Niet in de laatste plaats op de site zelf. Een gemiste kans.

related partner content for mobile comes here

Natuurlijk. In de ideale 2.0 wereld zou ieder bedrijf in Nederland volledig bedreven moeten zijn in social media, met een website die volledig toegerust is op Hyves, Facebook, LinkedIn, Twitter en the next big thing. En natuurlijk, er zijn mensen die het schan-da-lig zullen vinden als een bedrijf nog niet zo bedreven daar in is. Dat is het ene uiterste.

Het andere uiterste is het totaal niet inspelen op de commotie die is ontstaan naar aanleiding van de uitzending van Kassa. Op de site is te vinden over het issue. Behalve dan . Intussen zoemen oproepen over het opzeggen rond op Internet. Waarschijnlijk maalt De Telefoongids niet om het verlies aan aantallen mensen dat de papieren Telefoongids wil ontvangen. Grote kans dat het ze zelf per saldo ook gewoon geld kost. En let's face it: het zal de mensen bij De Telefoongids ook niet zijn ontgaan dat het Internet voortaan de manier is waarop wij allen zoeken.

Als dat zo is, maakt dat het des te meer een gemiste kans. Want momenteel gaan toch vooral de volgende beweringen over De Telefoongids de ronde:
- Je krijgt ieder jaar ongevraagd een papieren Telefoongids waar je bijna niets aan hebt en die je bijna niet gebruikt
- De Telefoongids maakt jaarlijks 0,5% van de papierconsumptie in Nederland uit
- Er zijn al duizenden mensen die De Telefoongids hebben opgezegd en velen daarvan vragen anderen dat ook te doen (zie en )

Als dat allemaal zo is, dan zou het mooi zijn als De Telefoongids over haar eigen schaduw zou kunnen heenspringen. Bijvoorbeeld met de boodschap: "Tijden veranderen. De Telefoongids was er, is er en zal er blijven als informatiebron. Maar - met het oog op het milieu en onze toekomst - zo min mogelijk in papieren vorm. Daarom vragen wij u de volgende keer aan te geven of u de papieren versie nog wilt ontvangen. Doet u niets, dan is het de laatste keer dat u de gids thuis ontvangt. Wij helpen u dan graag verder via Internet. Wilt u de papieren versie blijven ontvangen? Dan bezorgen we die bij u zoals u dat al decennia gewend bent. Maar misschien dat u eens aan de milieubelasting hiervan wilt denken."

Het is maar een idee.

PS1 De links zijn ingevoegd. PS: Ja. U mist links. U mist verwijzingen. U mist nog veel meer. Ik miste bij het maken van dit artikel een netwerkverbinding die mij java toestond. Later volgt dus nog een update.
PS 2 Via kreeg ik de dat De Telefoongids vandaag, woensdag, reageert in Metro

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in