
Dat blijkt uit onderzoek van ontwikkelingsorganisatie NCDO in samenwerking met de stichting Max Havelaar en Fair Trade Original. In 2009 kocht 40 pct van de huishoudens een of meer 'eerlijke' producten. In 2008 was dat nog 29 pct en het jaar daarvoor nog geen kwart.
De onderzoekers maakten gebruik van een database waarin alle boodschappen van een representatieve groep van zesduizend huishoudens worden geregistreerd. Vooral chocolade van fair trade steeg in populariteit. Het percentage huishoudens dat de eerlijke chocolade kocht, steeg van 4 pct in 2007 naar 23 pct in 2009. Naast chocolade worden fruit (11,5 pct) en koffie (5,7 pct) het meest gekocht.
Vacatures
Marketing Manager (Maternity Cover – 6 Months)
ArtipoppeAllround Communicatieadviseur (28-32 uur)
CTGBContent Creative- RTL Tonight
Banijay Benelux.comHet merendeel van de huishoudens dat producten van fair trade koopt, doet dat uit ideële motieven. Een kwart van de kopers kiest ook om de smaak voor de producten.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word abonnee