Remarketing nu beschikbaar voor Adwords-adverteerders


Wat houdt remarketing in? Simpel gezegd biedt het marketeers een aantal extra kansen om consumenten die in eerste instantie afhaakten, nogmaals te bereiken. Adwords- adverteerders kunnen de consumenten in het Google netwerk terugvinden aan de hand van eerdere bezoeken aan de websites van de adverteerder, en daar hun uitingen op aanpassen om een relevante aanbieding te doen. Ze kunnen daar de 'Audiences'-tab in het Adwords-programma voor gebruiken.
Remarketing is niet nieuw, maar nog weinig marketeers maken er gebruik van. Volgens onderzoek van Advertise.com en de Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO) gebruikte vorig jaar slechts 31 procent van de marketeers dit middel.
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSBij remarketing kunnen adverteerders codes aan hun websites toevoegen, die ervoor zorgen dat iedereen die de pagina heeft bezocht, relevante advertenties te zien krijgt. Daarnaast kunnen adverteerders advertenties laten vertonen aan iedereen die eerder hun merkkanaal op YouTube heeft bezocht, of op hun advertentie op de homepage van YouTube heeft geklikt.
Een aantal Nederlandse adverteerders heeft al ervaring kunnen opdoen met de nieuwe tool:
Center Parcs bijvoorbeeld gebruikte de dienst om hun eindejaarsaanbiedingen te promoten. De remarketingtool werd ingezet om het aantal conversies te verhogen en de ROI van de genitegreerde mediamix te verbeteren.
Mira Leensen, e-commerce & direct sales manager bij Center Parcs: ‘De remarketingtool zorgde voor een verdriedubbeling van het conversiepercentage sinds de start van de champagne, in vergelijking met de reguliere content netwerkcampagnes.’ Center Parcs mat hierdoor een flinke verbetering in 'boekingen als laatste klik'.
Ook GSMwijzer.nl gebruikte remarketing voor hun 10 mobiele telefoons, gericht op bezoekers die het koopproces niet hadden afgemaakt. Lucas Reeken, eigenaar van de webshop: ‘Omdat eerdere bezoekers al bekend zijn met GSMwijzer.nl en de producten, wordt de kwaliteit van de kliks beter en de kosten per klik lager. Dat heeft geresulteerd in 33 procent lagere kosten om een lead te genereren.’
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid