Overslaan en naar de inhoud gaan

Remarketing nu beschikbaar voor Adwords-adverteerders

Google komt met een remarketingdienst voor Adwords-adverteerders. De betaversie werd al in maart 2009 geïntroduceerd voor een…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Wat houdt remarketing in? Simpel gezegd biedt het marketeers een aantal extra kansen om consumenten die in eerste instantie afhaakten, nogmaals te bereiken. Adwords- adverteerders kunnen de consumenten in het Google netwerk terugvinden aan de hand van eerdere bezoeken aan de websites van de adverteerder, en daar hun uitingen op aanpassen om een relevante aanbieding te doen. Ze kunnen daar de 'Audiences'-tab in het Adwords-programma voor gebruiken.

related partner content for mobile comes here

Remarketing is niet nieuw, maar nog weinig marketeers maken er gebruik van. Volgens onderzoek van Advertise.com en de Search Engine Marketing Professional Organization (SEMPO) gebruikte vorig jaar slechts 31 procent van de marketeers dit middel.

Bij remarketing kunnen adverteerders codes aan hun websites toevoegen, die ervoor zorgen dat iedereen die de pagina heeft bezocht, relevante advertenties te zien krijgt. Daarnaast kunnen adverteerders advertenties laten vertonen aan iedereen die eerder hun merkkanaal op YouTube heeft bezocht, of op hun advertentie op de homepage van YouTube heeft geklikt.

Een aantal Nederlandse adverteerders heeft al ervaring kunnen opdoen met de nieuwe tool:

Center Parcs bijvoorbeeld gebruikte de dienst om hun eindejaarsaanbiedingen te promoten. De remarketingtool werd ingezet om het aantal conversies te verhogen en de ROI van de genitegreerde mediamix te verbeteren.
Mira Leensen, e-commerce & direct sales manager bij Center Parcs: ‘De remarketingtool zorgde voor een verdriedubbeling van het conversiepercentage sinds de start van de champagne, in vergelijking met de reguliere content netwerkcampagnes.’ Center Parcs mat hierdoor een flinke verbetering in 'boekingen als laatste klik'.

Ook GSMwijzer.nl gebruikte remarketing voor hun 10 mobiele telefoons, gericht op bezoekers die het koopproces niet hadden afgemaakt. Lucas Reeken, eigenaar van de webshop: ‘Omdat eerdere bezoekers al bekend zijn met GSMwijzer.nl en de producten, wordt de kwaliteit van de kliks beter en de kosten per klik lager. Dat heeft geresulteerd in 33 procent lagere kosten om een lead te genereren.’

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in