Esprix: 165 unieke inzendingen


Het totaal aantal inzendingen is wel gedaald. Vorig jaar werden er 211 inzendingen beoordeeld, maar daar zaten veel campagnes bij die meedongen in meer categorien. Het meest populair is de categorie Dienstverlening Non-Financial met 35 inzendingen, gevolgd door Business-to-business, FMCG Food en Not for Profit. De organisatie noemt de stijging van het aantal unieke campagnes opvallend. “Zeker in deze tijd is het goed om te zien dat bureaus en opdrachtgevers in groten getale inzenden om te bewijzen dat ze doeltreffend bezig zijn. Dat hun marketingcommunicatie-inspanningen geleid hebben tot een aantoonbare gedragsverandering en dat ze dit op een intelligente manier hebben gedaan.” aldus bestuursvoorzitters Peter Paul Blommers.
De opzet van de Esprix ging dit jaar opnieuw op de schop. Onder meer is de positionering aangescherpt en er zijn nieuwe categorieën geformuleerd. De Esprix wil in de nieuwe opzet een prijs zijn voor werk dat mensen in beweging zet, waarmee het bestuur er meer relevantie en prestige aan wil verbinden. Niet omdat het aantal inzendingen terugliep, want de afgelopen twee jaar waren er steeds meer dan 200 inzendingen van rond de 100 verschillende partijen. Afgelopen week sloot de inzendtermijn. De jurering is gestart en loopt tot half april. Woensdag 2 juni maakt de jury bekend met welke kleur de genomineerde campagnes worden beloond.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid