Overslaan en naar de inhoud gaan

De grenzeloosheid van het vak

Op de site is een verslag te lezen van dit wetenschappelijk onderonsje. Zou het door de naam van het organiserend bureau komen dat er geen…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Op de is een verslag te lezen van dit wetenschappelijk onderonsje. Zou het door de naam van het organiserend bureau komen dat er geen discussie ontstaat over het label 'Public Relations'? Het gesprek gaat veel over de grenzen en de grenzeloosheid van het vak. De wetenschappers zijn bezorgd dat het terrein van public relations veroverd gaat worden door andere disciplines, zoals bijvoorbeeld organisatieadviseurs.Ik vraag me af wat daar mis mee is, omdat zo organisatieontwikkeling en verandermanagement misschien wel veel beter worden gekoppeld aan interne en verandercommunicatie. En jawel er wordt ook gesteld dat het vakgebied 'dringend behoefte heeft aan verbreding'. So why worry? Het is jammer dat het jubilerende Van Hulzen niet een andere vorm voor dit gesprek heeft gekozen, waardoor er wat meer zou zijn doorgevraagd. Dat geldt ook voor de tien profielvragen aan de drie geleerden.

related partner content for mobile comes here

Wat op zich leuk is dat de wetenschappers constateren "dat er een heel groot tekort is in de ontwikkeling van het vakgebied. Die match tussen wetenschap en praktijk komt maar niet tot stand. Opleidingen zouden veel meer op strategisch denken gericht moeten zijn. En op problemen oplossen die in een ingewikkelde context plaatsvinden." Ik ben het daar mee eens, maar vind het wel bijzonder om dit nu juist uit de mond van diegenen te horen die bij uitstek degenen zijn die hier voor zouden kunnen zorgen.
En hoe nu verder? Noelle Aarts zegt zelf: "Ik zie dat er behoefte is aan verbreding van het vakgebied en dus ook een definiëring. Een nieuwe reflectie. Men voelt dat men anders voorbij wordt gestreefd." Hopelijk hoeven we daar niet tot het volgende jubileum op te wachten.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in