Goede prestaties Nederlandse tak Sanoma
De omzet van Sanoma Magazines Nederland bedroeg 235,4 miljoen euro. In het tweede kwartaal van 2009 was dat nog 233,9 miljoen euro. De online advertentiemarkt in Nederland vertoonde in het tweede kwartaal een duidelijke stijging', meldt het concern.
De omzet van het Sanoma-concern in zijn geheel steeg het tweede kwartaal met 3 procent tot 715,4 miljoen euro. De operationele winst kwam uit op 80,3 miljoen euro, een stijging van 11 procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Over de eerste zes maanden van het jaar verbeterde het resultaat zelfs met 21 procent.
Vacatures
Accountmanager
SpottaExterne communicatie- en mediaspecialist
Vereniging Eigen HuisAccountmanager New Business
SpottaVolgens het bedrijf heeft de advertentiemarkt zich in het tweede kwartaal verder hersteld in de West-Europese landen en Rusland, maar voorzichtigheid blijft geboden. Voor het hele jaar verwacht Sanoma dat de omzet hoger uitkomt dan vorig jaar. Het bedrijfsresultaat zal 'iets hoger’ uitkomen. Daarbij is rekening gehouden met de verkoop van 49 procent in het Belgische blad Humo en een belang in kabelbedrijf Welho.
Verder maakte Sanoma bekend dat Harri-Pekka Kaukonen op 1 januari 2011 de nieuwe topman wordt. Hij is afkomstig van de Fazer Group.
Bron: ANP.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid