Overslaan en naar de inhoud gaan

Nederlanders positief over de invloed van social media

Nederlanders zijn niet blij met veranderingen in het sociale leven die zij zien. Ze verwachten dat de manier waarop men met elkaar omgaat…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Dit concludeert BNP Paribas, ‘the bank for a changing world’, naar aanleiding van de , het onderzoek naar verandering dat Blauw Research voor de bank heeft uitgevoerd.

related partner content for mobile comes here

Acht op de tien Nederlanders verwachten dat de samenleving in de toekomst individualistischer wordt. Terwijl 80 procent veel belang hecht aan de aandacht die we voor elkaar hebben en de manier waarop we met elkaar omgaan. Eveneens acht op de tien Nederlanders zien vervaging van waarden en normen en zijn hier niet blij mee. Verder vindt een ruime meerderheid de verandering van het tempo waarin geleefd wordt en van de stress die het leven met zich meebrengt niet prettig.

Hoe jonger de Nederlanders hoe minder zorgen zij zich maken over verschillende veranderingen. Alleen ten aanzien van veranderingen in de tijd die men heeft voor de omgeving maken jongeren zich even vaak zorgen als ouderen.

Opnieuw acht op de tien Nederlanders verwachten dat de manier waarop we met elkaar communiceren zal veranderen, bijvoorbeeld door social media. De meeste Nederlanders vinden dit positief. Verwachte positieve veranderingen in het sociale leven dankzij social media zijn: beter op de hoogte zijn van waar vrienden en familie mee bezig zijn (41%), vaker contact hebben met familie en vrienden (33%), beter contact met familie en vrienden (24%). Zes op de tien Nederlanders gebruiken (bijna) dagelijks social media.

Andere opvallende uitkomsten:

- De overgrote meerderheid gebruikt social media vooral privé. Echter, 52 procent verwacht dat social media straks niet meer weg te denken zijn uit het professionele leven.

- Vrouwen maken vaker gebruik van social media dan mannen.

- Vrouwen zijn vaker positief over de invloed van social media op hun sociale leven.

- Lager opgeleiden maken minder vaak gebruik van social media dan middelbaar en hoger opgeleiden.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in