Overslaan en naar de inhoud gaan

Emirates kiest StrawberryFrog Amsterdam

Luchtvaartmaatschappij Emirates heeft na een lange pitch zijn reclameaccount ondergebracht bij StrawberryFrog. Het account zal vanuit de…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

StrawberryFrog liet in de pitch 180 Amsterdam (Omnicom) en Grey (WPP) achter zich. Het bureau wordt verantwoordelijk voor het wereldwijde communicatie-account van Emirates en zal zich bezig houden met het ontwikkelen van een nieuw merkplatform.

related partner content for mobile comes here

Emirates schreef vorig jaar juni een pitch uit. Het account is afkomstig van BBDO/Proximity. In eerste instantie waren alleen de grote netwerken IPG, WPP, Publicis en Omnicom bij de pitch betrokken. IPG, Omnicom en Publicis vielen in eerdere ronden af en Team WPP en VCCP (dat ook het Britse account onder zijn hoede kreeg) bleven over. In januari nam de competitie een onverwachte wending toen StrawberryFrog en 180 Amsterdam aan de pitch werden toegevoegd, volgens een woordvoerder om ‘een frisse blik te werpen op de problematiek’. Het account heeft een geschatte waarde van 300 miljoen euro.

Publicis won in mei van dit jaar na een pitch het Nederlandse deel van het Emirates-account.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in