Overslaan en naar de inhoud gaan

Consumenten willen niet dat bedrijven hen kennen

Hoe goed kennen bedrijven de consument eigenlijk? Het merendeel van de consumenten denkt als een nummer te worden gezien door bedrijven,…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Marketeers willen graag beter inzicht krijgen in wat consumenten beweegt. Bijna tweederde van de Nederlandse marketeers denkt ook dat consumenten oordelen dat de relatie tussen bedrijven en klanten persoonlijker moet worden. Hiermee slaan ze de plank volledig mis, want uit het onderzoek blijkt dat dit slechts leeft bij iets meer dan een eenderde van de consumenten. Consumenten vertrouwen bedrijven op dit gebied kennelijk helemaal niet. Ze vinden dat bedrijven alleen maar eenrichtingsverkeer in marketing bedrijven en dat er zelden sprake is van een dialoog.

related partner content for mobile comes here

In het Tijdschrift voor Marketing worden maandelijks 100 marketeers uit het Motivaction/Zakenpanel gevraagd om voor verschillende onderwerpen te voorspellen wat de houding en mening is van de consument. De consument wordt eveneens ondervraagd, over hetzelfde onderwerp. De voorspellingen van de marketeers worden vervolgens vergeleken met de uitkomst van het onderzoek onder 400 consumenten. Het onderzoek staat in het januarinummer van het .

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in