Consumenten willen niet dat bedrijven hen kennen


Marketeers willen graag beter inzicht krijgen in wat consumenten beweegt. Bijna tweederde van de Nederlandse marketeers denkt ook dat consumenten oordelen dat de relatie tussen bedrijven en klanten persoonlijker moet worden. Hiermee slaan ze de plank volledig mis, want uit het onderzoek blijkt dat dit slechts leeft bij iets meer dan een eenderde van de consumenten. Consumenten vertrouwen bedrijven op dit gebied kennelijk helemaal niet. Ze vinden dat bedrijven alleen maar eenrichtingsverkeer in marketing bedrijven en dat er zelden sprake is van een dialoog.
In het Tijdschrift voor Marketing worden maandelijks 100 marketeers uit het Motivaction/Zakenpanel gevraagd om voor verschillende onderwerpen te voorspellen wat de houding en mening is van de consument. De consument wordt eveneens ondervraagd, over hetzelfde onderwerp. De voorspellingen van de marketeers worden vervolgens vergeleken met de uitkomst van het onderzoek onder 400 consumenten. Het onderzoek staat in het januarinummer van het Tijdschrift voor Marketing.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid