Overslaan en naar de inhoud gaan

Online reclame is merkversterker

Uit onderzoek blijkt dat online reclame een onmisbare ondersteuning is in merkcampagnes.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Merkreclamecampagnes die een online element bevatten, worden 45 procent vaker onthouden dan campagnes die geen gebruikmaken van internet.

related partner content for mobile comes here

Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de European Interactive Advertising Association (een pan-Europese brancheorganisatie die interactieve-mediaverkopers vertegenwoordigt, waaronder AOL Europe, MSN International, Yahoo! Europe, T-Online, AdLink Internet Media en Tiscali).

De EIAA online branding effectiveness study geeft aan dat merken die gebruikmaken van online reclame ook beter scoren op het punt van boodschapassociatie (21 procent beter dan campagnes zonder online element), merkvoorkeur (5,7 procent beter), merkbekendheid (5,4 procent beter) en aankoopintentie (5 procent beter). Het onderzoek is uitgevoerd door Dynamic Logic op basis van een steekproef van 164.000 internetgebruikers en 200 Europese campagnes. In het onderzoek zijn ook de resultaten van 1100 Noord-Amerikaanse campagnes betrokken.

De Europese cijfers zijn vrijwel gelijk aan de Amerikaanse cijfers, waaruit kan worden geconcludeerd dat Europese bedrijven nu even geavanceerd zijn in het gebruik van online advertising als Amerikaanse bedrijven.
Bron: Marketing Week

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in