Online reclame is merkversterker


Merkreclamecampagnes die een online element bevatten, worden 45 procent vaker onthouden dan campagnes die geen gebruikmaken van internet.
Dat blijkt uit een onderzoek dat is uitgevoerd in opdracht van de European Interactive Advertising Association (een pan-Europese brancheorganisatie die interactieve-mediaverkopers vertegenwoordigt, waaronder AOL Europe, MSN International, Yahoo! Europe, T-Online, AdLink Internet Media en Tiscali).
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSDe EIAA online branding effectiveness study geeft aan dat merken die gebruikmaken van online reclame ook beter scoren op het punt van boodschapassociatie (21 procent beter dan campagnes zonder online element), merkvoorkeur (5,7 procent beter), merkbekendheid (5,4 procent beter) en aankoopintentie (5 procent beter). Het onderzoek is uitgevoerd door Dynamic Logic op basis van een steekproef van 164.000 internetgebruikers en 200 Europese campagnes. In het onderzoek zijn ook de resultaten van 1100 Noord-Amerikaanse campagnes betrokken.
De Europese cijfers zijn vrijwel gelijk aan de Amerikaanse cijfers, waaruit kan worden geconcludeerd dat Europese bedrijven nu even geavanceerd zijn in het gebruik van online advertising als Amerikaanse bedrijven.
Bron: Marketing Week
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid