Overslaan en naar de inhoud gaan

Beyond Petroleum

British Petroleum heeft net een grote operatie achter de rug om af te raken van het 'petroleum'-imago van het bedrijf. Met de nieuwe naam…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

British Petroleum heeft net een grote operatie achter de rug om af te raken van het 'petroleum'-imago van het bedrijf. Met de nieuwe naam "Beyond Petroleum" wil het bedrijf de nieuwe focus op duurzame energie laten zien. Het klassieke logo werd opgefrist tot een bloeiende bloem en een wereldwijde campagne moest de nieuwe koers van het bedrijf zichtbaar maken. Door de ramp met het boorplatform lijken al die inspanningen voor niets geweest te zijn. De koers van het bedrijf is al met meer dan 13% gedaald vanwege de inschatting van enorm grote schadeclaims die zullen komen.

related partner content for mobile comes here

En hoe communiceert het bedrijf zelf hierover? BP Global heeft duidelijk een team van vakmensen. De opent met een "Gulf of Mexico update" en in het laatste press release zegt BP-baas Howard "BP is fully committed to taking all possible steps to contain the spread of the oil spill. We are taking full responsibility for the spill and we will clean it up, and where people can present legitimate claims for damages we will honour them." Yes we can voeg ik er dan aan toe! De lessen van Brent Spar en Exxon Valdez zijn kennelijk toch geleerd. En BP Nederland? Op de lijkt het alsof de interne communicatie binnen het bedrijf nog wel wat beter kan: geen woord hier over de ramp, geen solidariteitsverklaring of iets. En dat vind ik dan wel weer raar.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in