Aldi haalt in advertentie uit naar Jumbo


De Aldi-advertentie stond gisteren in de dagbladen. De discounter haakt in op de advertenties waarmee Jumbo eind juni in de dagbladen stond. Jumbo kwam met de boodschap: ‘Het bewijs is geleverd. Jumbo is zeker zo goedkoop als Aldi en Lidl.' In de advertentie werd het Jumbo Budget-merk in prijs vergeleken met de goedkoopste alternatieven bij discounters Aldi en Lidl.
Aldi slaat nu terug met: ‘Jumbo levert het bewijs: olifanten kunnen niet rekenen.' Het van oorsprong Duitse supermarktbedrijf zegt dat Jumbo is vergeten de kwaliteit van de producten te vergelijken, aangezien de prijs-kwaliteitverhouding het belangrijkst is. ‘Het zijn toch juist de kwaliteitsverschillen waardoor het boodschappen doen bij Aldi zo loont.’
Vacatures
Senior Marketeer Partnerships
Nationale Postcode LoterijSenior communicatieadviseur
Gemeente DelftTeamleider Online
AVROTROSAldi vergelijkt vervolgens de samenstelling van enkele producten van Jumbo en de eigen formule. ‘Zo is onze Rood koffie voor 90 procent samengesteld uit hoogwaardige Arabica-bonen in plaats van de 47 procent die Jumbo u biedt. Onze croissants zijn bereid met 25 procent roomboter en niet met veel goedkopere margarine zoals bij Jumbo. Voor onze chocoladebiscuits gebruiken wij 27 procent heerlijke pure chocolade en geen goedkope imitatiechocolade zoals Jumbo.’
Lidl heeft zich nog niet gemengd in de strijd.
Bron: Distrifood.
Reacties:
Om een reactie achter te laten is een account vereist.
Inloggen Word lid