Overslaan en naar de inhoud gaan

ACM waarschuwt over abonnementen

Bedrijven die abonnementen op bijvoorbeeld kranten of tijdschriften verkopen, hebben donderdag een waarschuwing gekregen van de Autoriteit…
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

De toezichthouder houdt een speciale handhavingsdag voor de regels rond het verlengen en opzeggen van abonnementen.

Bedrijven die abonnementen aanbieden mogen deze na afloop van de looptijd niet zonder meer stilzwijgend verlengen, stelt ACM. Bovendien mogen zij geen drempels opwerpen voor consumenten die willen opzeggen.

Over de bedrijven die benaderd worden, heeft ACM klachten ontvangen via consumentloket ConsuWijzer. Ook verschillende sportscholen en datingbedrijven kunnen een waarschuwing verwachten. Als de bedrijven hun gedrag niet aanpassen, zal de ACM een sanctie opleggen.

related partner content for mobile comes here

&;Bedrijven die zich niet houden aan de regels voor abonnementen benadelen consumenten en bedrijven die dat wel doen. Dat is onwenselijk. Daarom houden we nu deze waarschuwingsdag&;, aldus ACM-bestuurslid Anita Vegter.

Bron: ANP.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in