Overslaan en naar de inhoud gaan

Edelman voor het vierde jaar het grootste bureau wereldwijd

Chinees pr-adviesgroep opvallende nieuweling in top 10
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Edelman en Weber Shandwick voeren met afstand de ranglijst aan van grootste internationale pr-bureaus. Het afgelopen jaar is het gat tussen beide ketens en de rest van de adviesbranche verder gegroeid. Volgens het Holmes Report steeg de omzet van Edelman met 12% tot  $747m (550 miljoen euro), waarmee het bureau voor de vierde maal op rij de eerste plaats inneemt. Naar schatting bedraagt de omzetgroei van nummer 2 Weber Shandwick zo’n 11% -  de totale omzet van het bureau over 2013 komt op $700m (515 mln euro) uit. Op drie staat Fleishman Hillard met een omzet van 564 miljoen (415 mln euro), maar met magere groeicijfers van 1,5 procent.

related partner content for mobile comes here

Van de overige bureaus in de top tien wist alleen Ketchum dubbele groeicijfers te halen.  
Opvallende nieuweling in de bovenste regionen is het Chinese BlueFocus dat vorig jaar nog een negentiende plek innam en nu doorstoot naar de negende positie. Met een jaaromzet van  $271m behoort de Chinese pr-bureau nu tot de wereldtop.
Opmerkelijk is bovendien dat over de hele breedte de onafhankelijke bureaus beter presteren dan de bureaus die deel uitmaken van een netwerk. Waar de onafhankelijke bureaus in 2013 een gemiddelde groei van 12% rapporteerden, kwamen de bureaus die deel uitmaken van een netwerken niet verder dan 4%. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in