Overslaan en naar de inhoud gaan

Like a girl, de maandverband-revolutie

Maar worden P&G-marketeers ook de authentieke leiders van een oprechte beweging?
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Er is hoop voor marketeers in een tijd waar het imago van het vak richting die van bankiers en vastgoedgraaiers gaat. In de nieuwe Always maandverbandcampagne ‘like a girl’ doet de Amerikaanse merkenmachine P&G een oproep om een beweging te starten om het zelfvertrouwen van jonge vrouwen te verbeteren. 

related partner content for mobile comes here

Er is iets misgegaan bij het weergeven van de video. Ververs de pagina om het opnieuw te proberen.

Geen campagne met alleen maar blije mensen, gladde praatjes, en een nog stralendere look, maar een oprecht hart onder de riem voor pubermeiden. Always steekt met deze boodschap haar nek uit en weet te raken. Met ‘like a girl’ heeft P&G ervoor gekozen om een sociale beweging in gang te zetten die direct aansluit bij haar essentie, zelfvertrouwen. Dat maakt Always geloofwaardig. De nieuwe campagne ontstijgt hiermee het gekeuvel over ongemakken van het vrouw zijn en het brengen van een heel arsenaal aan maandverbandfunctionaliteiten.

Deze gewaagde oproep schept echter vergaande verplichtingen. Critici zullen roepen “Dat klinkt allemaal mooi, maar uiteindelijk wil Always simpelweg meer maandverband verkopen. En als dit hun drijfveer is, hoe oprecht is de oproep van Always voor meer zelfvertrouwen onder pubermeiden dan?”

De grote uitdaging van de Always marketeer is dus niet alleen meer om sympathie en marktaandeel te winnen, maar ook om de ingezette strijd voor meer zelfvertrouwen oprecht en van binnenuit de organisatie te dragen en dag in dag uit te leven.

Men leidt als een ware revolutionair de ingezette beweging. De marketeer, organisatie en het merk worden integraal onderdeel van verandering die men wenst te zien. Want alleen dan zal het imago van marketeers, de authentieke leiders van een oprechte beweging, weer gaan stralen.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in