Overslaan en naar de inhoud gaan

De customer journey van Chinese toeristen

McKinsey onderzocht hoe Westerse luxemerken kunnen profiteren van de snel groeiende groep Chinese toeristen, en tekende 3 segmenten op.
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie
Miniatuurvoorbeeld
Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
© adformatie

Volgens McKinsey groeit de Chinese luxeproductenmarkt in 2014 met 2,5 procent. Een stuk langzamer dan voorgaande jaren. Echter, Chinese shoppers zijn goed voor 27 procent van de aankopen in de wereldwijde luxe categorie. Meer dan 60 procent van deze aankopen gebeurt in het buitenland.

related partner content for mobile comes here

Merken zullen goed moeten weten hoe ze deze doelgroep kunnen bereiken/beraken, en hoe de customer journey in elkaar steekt, willen deze merken succesvol blijven in de toekomst. 
Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Segmentatie van de doelgroep kan een uitkomst bieden, aldus McKinsey. Chinese toeristen zijn onder te verdelen in tenminste 3 typen consumenten.

1) Ultrarijke reisveteranen. Deze groep reist meerdere keren per jaar en spendeert gemiddeld 4500 dollar per trip. Een groot deel van hun budget gaat op aan luxe producten. Voorbeeld van een reiziger uit dit segment is de zakenman, die veel service verlangt van hoog niveau, en behoefte heeft aan spullen die je (nog) niet in China kan krijgen.

2) Nieuwkomers. Reist voor de eerste keer over de grens. Afkomstig uit de  hogere middenklasse, woont vaak in een van de megasteden die China rijk is. 95 procent reist met een reisorganisatie. Europa in 10 dagen. Een bezoek aan Luis Vuitton is onderdeel van de tour.

3) Nieuwe terugkomers. Deze groep is iets verder dan groep 2, en bezoekt zeker 1 keer per jaar internationale bestemmingen. Reizen is een belangrijk onderdeel van hun leven geworden. Ze hebben meer ervaring gekregen en reizen dan ook steeds minder in groepsverband. Ze maken gebruik van internet als ze een trip plannen, en zoeken online naar de beste shops om te bezoeken.

Het hele onderzoek is  (pdf).

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in