MediaCom (GroupM) heeft de geconsolideerde business gewonnen van T-Mobile en Tele2. Het betekent dat T-Mobile na drie jaar met Initiative te hebben samengewerkt, weer terug is bij MediaCom.
Overname
Het ging om een Nederlandse pitch omdat alleen hier de T-Mobile/Tele2-constructie bestaat. Het gaat vooralsnog om het strategische en 'branding' advies en de offline inkoop. Er is nog geen keuze gemaakt voor de digitale/performance partner.
3MO begeleidde de pitch.
T-Mobile kondigde vorig jaar de overname van Tele2 op de Nederlandse markt aan. De fusie werd op 2 januari officieel afgerond, nadat de Europese Commissie in november groen licht had gegeven voor de deal.
CEO Maiko Valentijn van MediaCom bevestigt de accountwinst, maar kan in deze fase nog geen mededelingen doen over details.
Wel wil kan Valentijn kwijt dat het voor MediaCom betekent 'dat we onze positie als meest succesvolle bureau van de afgelopen jaren kunnen vasthouden' met een team dat 'verder kijkt dan alleen mediavraagstukken'.
MediaCom won in 2018 de mediabusiness van Ikea, PSA, ABN Amro, adidas en BSH. Na grote reviews hield het mediabureau Shell, Mars, Specsavers en H&M binnenboord.