Overslaan en naar de inhoud gaan

MediaCom wint geconsolideerd media-account T-Mobile en Tele2

T-Mobile keert daarmee terug naar MediaCom.
T-Mobile
© 123RF
T-Mobile
© 123RF

MediaCom (GroupM) heeft de geconsolideerde business gewonnen van T-Mobile en Tele2. Het betekent dat T-Mobile na drie jaar met Initiative te hebben samengewerkt, weer terug is bij MediaCom. 

related partner content for mobile comes here

Overname

Het ging om een Nederlandse pitch omdat alleen hier de T-Mobile/Tele2-constructie bestaat. Het gaat vooralsnog om het strategische en 'branding' advies en de offline inkoop. Er is nog geen keuze gemaakt voor de digitale/performance partner.

3MO begeleidde de pitch.

T-Mobile kondigde vorig jaar de overname van Tele2 op de Nederlandse markt aan. De fusie werd op 2 januari officieel afgerond, nadat de Europese Commissie in november groen licht had gegeven voor de deal.

CEO Maiko Valentijn van MediaCom bevestigt de accountwinst, maar kan in deze fase nog geen mededelingen doen over details.

Wel wil kan Valentijn kwijt dat het voor MediaCom betekent 'dat we onze positie als meest succesvolle bureau van de afgelopen jaren kunnen vasthouden' met een team dat 'verder kijkt dan alleen mediavraagstukken'. 

MediaCom won in 2018 de mediabusiness van Ikea, PSA, ABN Amro, adidas en BSH. Na grote reviews hield het mediabureau Shell, Mars, Specsavers en H&M binnenboord. 

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in