Overslaan en naar de inhoud gaan

Onderzoek Readly: ‘Eén op de drie mannen leest roddelbladen’

Onder vrouwelijke lezers gaat het om de helft.
readly
readly

Onder de Nederlandse lezers van Readly blijkt dat één op de drie mannen tijdschriften leest over beroemdheden en entertainment. Dat valt te concluderen uit eigen onderzoek van het digital platform, waarmee gebruikers toegang hebben tot duizenden nationale en internationale tijdschriften. Onder de vrouwelijke gebruikers leest ongeveer de helft roddelbladen.

related partner content for mobile comes here

Een verklaring voor de populariteit van roddelbladen is dat mensen graag lezen over de fouten die beroemdheden maken, blijkt uit een artikel van Medical Daily. Andere redenen die worden genoemd zijn het plezier dat mensen eruit halen als ze lezen over beroemdheden, maar dit leesgedrag kan ook een vorm van escapisme aan de dagelijkse routine zijn. 

Tijdschriften gericht op mannen en IT- en tech-bladen zijn overigens het populairst onder mannen. Roddelbladen zijn onder vrouwen de meest gelezen titels, gevolgd door tijdschriften over mode, beauty en lifestyle.

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid
Kees

Van de meeste beroemdheden heb ik geen idee wie het zijn. Zo blijf ik met roddelbladen toch op de hoogte.

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in