Overslaan en naar de inhoud gaan

Puma dik in de plus door 'chunky' sneakers

Puma's omzet steeg het voorbije kwartaal met bijna 17 procent tot ruim 1,2 miljard euro.
Chunky sneakers
Chunky sneakers
© Puma
Chunky sneakers
Chunky sneakers
© Puma

Sportschoenen met dikke zolen en futuristische vormen domineren het modebeeld op straat, en daar profiteert Puma van. Het van oorsprong Duitse sportmerk zag de verkopen in het tweede kwartaal stijgen ten opzichte van een jaar eerder. Dat kwam mede door de populariteit van zijn zogeheten 'chunky' schoenen, zo stelt het bedrijf.

related partner content for mobile comes here

1,2, miljard

De omzet steeg het voorbije kwartaal met bijna 17 procent tot ruim 1,2 miljard euro. Puma deed vooral goede zaken in Azië en Noord- en Zuid-Amerika, waar de opbrengsten met dubbelcijferige percentages aandikten. Onder de streep hield het bedrijf bijna 50 miljoen euro over, tegenover 31 miljoen euro een jaar eerder.

Sportkleding als alledaagse mode

De populariteit van Puma's sportschoenen valt binnen een bredere trend, waarbij sportkleding als alledaagse mode wordt gedragen. Kenners vragen zich af hoelang sportkledingmerken nog weten te profiteren van die trend, maar Puma kijkt voor de rest van dit jaar positief vooruit. Het concern rekent op een sterkere omzetgroei dan aanvankelijk geraamd en schroeft ook de verwachting voor zijn operationele winst op.

 

Bron: ANP

Advertentie

Reacties:

Om een reactie achter te laten is een account vereist.

Inloggen Word lid

Melden als ongepast

Door u gemelde berichten worden door ons verwijderd indien ze niet voldoen aan onze gebruiksvoorwaarden.

Schrijvers van gemelde berichten zien niet wie de melding heeft gedaan.

Advertentie

Bevestig jouw e-mailadres

We hebben de bevestigingsmail naar %email% gestuurd.

Geen bevestigingsmail ontvangen? Controleer je spam folder. Niet in de spam, klik dan hier om een account aan te maken.

Er is iets mis gegaan

Helaas konden we op dit moment geen account voor je aanmaken. Probeer het later nog eens.

Word lid van Adformatie

Om dit topic te kunnen volgen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen liken, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Al lid? Log hier in